Nordeas clearingnummer
Nån som vet vad Nordea har för clearingnummer?
Nån som vet vad Nordea har för clearingnummer?
Tror det är 3300
Tack så mycket!
Har Nordea bara ett clr? Vi har en annan bank och där är det styrt utifrån kontoret man tillhör. Men 3300 kanske är för konton som är personnrstyrt?
Se här:
www.nordea.se/Privat/L%c3%b6n+och+konton/Personkonto/Clearingnummer/205674.html?q=clearing&link=1_1
Jag känner igen 3300, så jag tror det stämmer i mitt fall. Tror det är samma för alla personkonton.
IS THIS IT skrev 2008-08-07 16:33:57 följande:
Fru annmi:
I länken som jag gav står det överst:
För Personkonto med 11-siffrigt kontonummer är de fyra första siffrorna i kontonumret = clearingnummer (clnr).
Stämmer inte det på dig heller?
IS THIS IT skrev 2008-08-07 16:40:49 följande:
Så de fyra första siffrorna i ditt 11-siffriga kontonummer är inte clearingnumret? Har du annat antal siffror, eller har du samma kontonr som personnumret och ett annat clearingnr än 3300 som anges? *Nyfiken*
IS THIS IT skrev 2008-08-07 16:47:15 följande:
Aha, skumt, men lite kul Så du har alltså 1722 och sen 11 siffror långt kontonr. Dvs 15 totalt? Om jag fattat det rätt? Vi har nämligen diskuterat det här under en middag nyligen så jag är lite nyfiken.
Vad jag förstått så har alla som har sitt personnummer som bankkonto 3300 som clearingnummer. Har man "vanliga" konton har man kontorsstyrda clearingnummer.