• LillaFruHasselblad

Nordeas clearingnummer

Nån som vet vad Nordea har för clearingnummer?

• Svar på tråden Nordeas clearingnummer
  • LillaFruHasselblad

Tack så mycket!

• IS THIS IT

Har Nordea bara ett clr? Vi har en annan bank och där är det styrt utifrån kontoret man tillhör. Men 3300 kanske är för konton som är personnrstyrt?

• Fru annmi
    Caffreys skrev 2008-08-07 16:31:02 följande:
    Tror det är 3300
    Det har inte jag...
    Beror på vilket kontor du har jue..
  • LillaFruHasselblad

Jag känner igen 3300, så jag tror det stämmer i mitt fall. Tror det är samma för alla personkonton.

• Fru annmi

IS THIS IT skrev 2008-08-07 16:33:57 följande:

Se här:www.nordea.se/Privat/L%c3%b6n+och+konton/Pers...
    [/citat]
    smurfis75 skrev 2008-08-07 16:34:11 följande:
    [citat]
    www.nordea.se/Privat/L%C3%B6n%2Boch%2Bkonton/...
    Ok...
    Jag hasr inte detta Clearingnummret iallefall...
    Har haft mitt Person/Nordeakonto i & för sig i massa år...*hihi*
  • IS THIS IT

Fru annmi:
    I länken som jag gav står det överst:
    För Personkonto med 11-siffrigt kontonummer är de fyra första siffrorna i kontonumret = clearingnummer (clnr).

Stämmer inte det på dig heller?

• Fru annmi

IS THIS IT skrev 2008-08-07 16:40:49 följande:

Fru annmi:I länken som jag gav står det överst:För Personkonto med 11-siffrigt kontonummer är de fyra första siffrorna i kontonumret = clearingnummer (clnr).Stämmer inte det på dig heller?
    Nej...Har ett annat Clearing nummer & vanligt Personkonto sedan många år..
  • IS THIS IT

Så de fyra första siffrorna i ditt 11-siffriga kontonummer är inte clearingnumret? Har du annat antal siffror, eller har du samma kontonr som personnumret och ett annat clearingnr än 3300 som anges? *Nyfiken*

• Fru annmi

IS THIS IT skrev 2008-08-07 16:47:15 följande:

Så de fyra första siffrorna i ditt 11-siffriga kontonummer är inte clearingnumret? Har du annat antal siffror, eller har du samma kontonr som personnumret och ett annat clearingnr än 3300 som anges? *Nyfiken*
    Nee...Mitt clering heter 1722-
    lika antal siffror,ej födelsedata....
  • IS THIS IT

Aha, skumt, men lite kul Så du har alltså 1722 och sen 11 siffror långt kontonr. Dvs 15 totalt? Om jag fattat det rätt? Vi har nämligen diskuterat det här under en middag nyligen så jag är lite nyfiken.

• vänat
    LillaFruHasselblad skrev 2008-08-07 16:35:00 följande:
    Jag känner igen 3300, så jag tror det stämmer i mitt fall. Tror det är samma för alla personkonton.
    Inte samma för all personkonto jag har 3040
  • Pumpkin

Vad jag förstått så har alla som har sitt personnummer som bankkonto 3300 som clearingnummer. Har man "vanliga" konton har man kontorsstyrda clearingnummer.

Svar på tråden Nordeas clearingnummer