• fenomena83

Min son micrade min mobilteleon, tror ni att det finns nån chans att det går på försäkringen?

I ett väldigt väldigt snabbt ögonblick när jag skar bröd så snodde min son min mobil från min ficka, slängde in den i micron och satte igång den. Det började ryka rätt fort och gick inte alls att rädda och jag blev skitledsen för den var ny (mobilen alltså) och jättebra, kostar ca 4000. 

Nu har vi Trygg Hansa hemförsäkring med HemPlus vilket ska täcka drullegrejer... men undrar om det här räknas som en sådan drullegrej eller om det bara är "sånt händer när man har barn".

Jo jag vet att jag kan ringa TH själv och fråga och det har jag också gjort men dom har ju 47 minuter kötid just nu så jag frågar här så länge, så jag vet om det ska va nån mening med att sitta i denna kö

Nån som varit med om liknande och fått ut det på försäkringen?

• Svar på tråden Min son micrade min mobilteleon, tror ni att det finns nån chans att det går på försäkringen?
  • Spegellandet

Så jäkla drulligt, asså!

Det är väl dylikt som man har drulleförsäkring till? Jag skulle vända upp och ner på försäkringsbolaget om de inte ville ersätta med en motivering som "sånt händer när man har barn". Hus i helsike skulle det bli!

• marjalena

Har ni drulleförsäkring så tycker jag att den borde täcka det. Jag tappade min mobiltelefon nerför en stentrappa och det gick iaf på försäkringen.

Lät ganska lustigt iaf, kan se framför mig hur det såg ut

• Habaladabala

När jag tecknade drulleförsäkring sa killen att om jag t ex skulle råka vattna tvn istället för blommorna skulle det täckas av försäkringen. dvs det ska täcka allt klantigt man kan råka göra.
    En micrad mobil måste väl garanterat räknas som drulligt?

Elisas stolta mamma!
  • Fru annmi

Jaa,om ni har denna DrulleFörsk såå...

• Helgan

haha ursäkta men jag höll på att garva ihjäl mig när jag läste rubriken. Självklart ska det gå på drulleförsäkringen annars har man ju ingen nytta av den.

• Helgan

tyvärr är det väl dock 1000-1500 i självrisk men det kan det ju vara värt om telefonen är helt ny....

• Fru annmi

Min man råkade tvätta sin i Tvättmaskinen &...Åkte in till Mobilaffären där den é köpt &...
    Var gravallvarlig..."Denna gick inte att tvätta i 60°"

*asg*
    Köpte en ny sååklart....

• Fru Indosaurie

ja det måste väl gå på försäkringen? frågan är vad självrisken är..

En gång när våran dotter var bebis och det ringde så slängde jag in  hemtelefonen i ugnen för att hon inte skulle vakna... det glömde jag då nästa gång jag skulle använda ugnen
    haha.  fast det var inte så roligt egentligen, det rann plast i ugnen och det stank rätt bra.
    http://nakenfis.se/skrotmappen/telefon.jpg

Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • marjalena

Fru Indosaurie skrev 2008-08-07 17:07:35 följande:

ja det måste väl gå på försäkringen? frågan är vad självrisken är..En gång när våran dotter var bebis och det ringde så slängde jag in  hemtelefonen i ugnen för att hon inte skulle vakna... det glömde jag då nästa gång jag skulle använda ugnen haha.  fast det var inte så roligt egentligen, det rann plast i ugnen och det stank rätt bra.
    Tack för dagens skratt! Även om jag förstår att det kanske inte var så roligt just då
  • fenomena83

Ja jag hoppas verkligen att det går på försäkringen, vad annars ska man betala massa extra pengar för en drulleförsäkring för som sagt. Har skickat in en skadeanmälan så vi får väl se vad som händer.
    Det va ju skitkul verkligen, märkte knappt att han tog mobilen från mig, kände bara att det började lukta skumt från mikron och så rök det en massa.. min kära mobil.. fan hela dagen blev förstörd....

• Zemcia

det kommer gå på försäkringen för när jag teckna drulle eller allrisk som de kalla det så skulle det täcka allt och alla som ingick i hushållet...

• Ingelalala

Fru Indosaurie skrev 2008-08-07 17:07:35 följande:

ja det måste väl gå på försäkringen? frågan är vad självrisken är..En gång när våran dotter var bebis och det ringde så slängde jag in  hemtelefonen i ugnen för att hon inte skulle vakna... det glömde jag då nästa gång jag skulle använda ugnen haha.  fast det var inte så roligt egentligen, det rann plast i ugnen och det stank rätt bra.
    Satt precis och läste en tråd om tradera där folk berättade om fynd de gjort samt hur mycket de fått för vissa begagnade grejer.
    På tradera kan man ju sälja allt..
    så fniss fniss du kanske borde försöka sälja telefonen på bilden
Svar på tråden Min son micrade min mobilteleon, tror ni att det finns nån chans att det går på försäkringen?