• bengke

Sacosäck-liknande saker?

Vi tänkte inreda en myshörna, någon som har idéer för mjuka saker man kan sitta i/luta sig mot/gosa på. Typ sacosäck (fast helst inte). Ikea har ju mjukisdjur i jätteformat som är helt okej, men helst skulle det vara något som man kan sitta i. Idéer?

• Svar på tråden Sacosäck-liknande saker?
  • Lucky Little Me

Sy egna saker vettja, finns ju sånna där sacco kulor att köpa på Silvan

• bengke

Lucky Little Me skrev 2008-08-07 19:12:49 följande:

Sy egna saker vettja, finns ju sånna där sacco kulor att köpa på Silvan
    tja iofs, men jag tänkte mig något stadigt och robust och tvivlar på mina egna förmågor att få ihop något sådant :)
  • Lucky Little Me

Nej men inte ska du tvivla på dej själv, men sen kan du ju även använda skummgummi madress och skära ut olika former å klä i tyg.
    Jag tycker nämligen man ska försöka göra så mycke som möjligt själv då det både blir billigare å roligare.

• bengke

Lucky Little Me skrev 2008-08-07 19:17:04 följande:

Nej men inte ska du tvivla på dej själv, men sen kan du ju även använda skummgummi madress och skära ut olika former å klä i tyg.Jag tycker nämligen man ska försöka göra så mycke som möjligt själv då det både blir billigare å roligare.
    skumgummimagrass som innehåll var en bra idé. Det ska jag överväga! Jag har inte dåligt självförtroende, jag bara är den typen som hellre jobbar extra med mitt jobb och betalar andra för att göra annat jobb...
  • Lucky Little Me

hihi ok, jag kan sy åt dej :D
    är en sygalning och har inte riktigt plats/råd med mina ideer

• bengke

Lucky Little Me skrev 2008-08-07 19:56:44 följande:

hihi ok, jag kan sy åt dej :D är en sygalning och har inte riktigt plats/råd med mina ideer
    Now you´re talking!!
  • Lucky Little Me
    så vad ska du ha då? och vart bor du? kan ju inte göra massa stora grejer å skicka på posten heller :-P
  • bengke

Lucky Little Me skrev 2008-08-08 18:19:56 följande:

så vad ska du ha då? och vart bor du? kan ju inte göra massa stora grejer å skicka på posten heller :-P
    bor i gbg, såg att du bodde en bit bort :) Har du bilder på dina verk i galleriet?
  • Lucky Little Me

Jo det är ju en bit, nja, har bara bild på åkpåsen ännu sålänge

• Lilaa

Annars finns ju ikeas ps bäddmadrass på ikea. Rabatt just nu för medlemmar tror jag. Den kan man ligga på, hoppa på eller göra till en soffa.

• Wilmis07

Jag hade tänkt att göra myshörna i dotterns rum också,ska nog klä en skumgummi madrass i något fint tyg,köpa ett antal vanliiga huvudkuddar och enfärgade örngott i olika färger, sen sy ett par egna i något mer roligt barntyg. I mina tankar så blir detta bra iaf,sen får man ju se hur det blir i det verkliga livet

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Sacosäck-liknande saker?