• Analoga

Vad tänker ni om hönökaka?

Min väninna kallar hönökaka för "kaffebröd". Jag tycker det är en smörgås jag Min dotter älskar hönökaka och hon äter det ibland till frukost, och jag tycker inte det är något fel med att äta lite sötare bröd ibland. Jag har en ganska sund inställning till mat tycker jag själv, jag tycker man kan äta allt i måttliga mängder. Tycker det är så hysteriskt med alla kostråd nuförtiden.

Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Vad tänker ni om hönökaka?
  • AochJsMamma

men jösses, det är ett bröd o inget kaffebröd! Självklart r iinte vitt bröd lika nyttigt som fullkornsbröd, men va 17...om du ger ditt barn hönökaka till rukost så är väl det ingen fara? hur många av oss växte upp på vitt bröd? de flesta, o vi överlevde ju!

~~ ♥ ♥ BF 23 Augusti 2008- Vi längtar efter dig hjärtat! ♥ ♥ ~~
  • Atamon

Jag gillar hönökaka men det är ju inget bröd som jag skulle vilja eller kunna äta varje dag, just pga det inte är grovt eller hela korn.
    Men en hönökaka med ost och gurka på är jättegott och brödet går bra att göra varm smörgåstårta på också.
    Men kaffebröd skulle jag inte kalla det.

• Teskedsmamman

Hönäkaka är smörgås, skulle nog bli tämligen konfunderad om jag fick det till kaffet! Men så är jag uppfödd med det som smörgåsbröd, är ju född i göteborg

Iaf, tycker sockerhysterin är jobbig, allting i lagoma mängder är inget farligt, min 1-åring tryckte i sig en isglass förut, han åt ett par mariekex förut också... liksom de stora killarna... så länge man inte trycker i dem kolhydrater jämt och godis/kakor/saft varje dag så är det lugnt för mig....

Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Sommardags

Hönökaka är ett smörgåsbröd enligt mig med. Gott med smör på. Äter sådana då och då. Smakar så mycket bättre då. :)

• Nånting

Om man äter hälsosamt och inte har några problem med vikt eller annat så tycker jag att man kan fortsätta äta som man gör. Mår du och dina barn bra av att äta hönökaka ibalnd så fortsätt med det. Det finns tusen saker man inte bör äta och skulle man tänka på allt skulle man bli knäpp.

Har man däremot hälsoproblem och riskerar att överföra det till sina barn genom kosten kanske man behöver fundera extra på sånt här och utesluta onyttigheter i vardagsmaten.

• ludenben

Det är bröd, ett vitt och onyttigt såndan dock men tusan inget kaffebröd. Hälsa sin väninna att det är BRÖD!!

• Analoga
    Atamon skrev 2008-08-07 19:31:06 följande:
    Jag gillar hönökaka men det är ju inget bröd som jag skulle vilja eller kunna äta varje dag, just pga det inte är grovt eller hela korn. Men en hönökaka med ost och gurka på är jättegott och brödet går bra att göra varm smörgåstårta på också. Men kaffebröd skulle jag inte kalla det.
    Nej, det finns inget bröd jag vill äta varje dag. Ibland är jag sugen på grövre bröd, ibland på vitt bröd.

Men min väninna tycker det är så sött bröd att det för henne går under benämningen kaffebröd Förvånad
  • Muslimah

Jag gillar hönökaka, men har inte ätit det på jättelänge! Kan inte vara så fruktansvärt farligt om man äter i normala och begränsade mängder.

Men vadå fikabröd? Hönökaka är inget fikabröd... det är smörgås, bröd!

Svar på tråden Vad tänker ni om hönökaka?