• amg 06

Frisörer för barn i Göteborg

Någon som har tips och erfarenheter av frisörer som klipper barn i Göteborg? Behöver hitta någon som kan distrahera lite grann och inte förväntar sig att barnet sitter blixtstilla i en kvart.

Prisuppgifter är också bra att få veta.

• Svar på tråden Frisörer för barn i Göteborg
  • Linda1976

Jag klipper dottern hos samma frisör som jag går hos. Hon är superbra med barn, pedagogisk och trevlig

Heléne på Loccomo på Odinsplatsen

Jag vet inte riktigt vad hon tar för barn, eftersom jag alltid klipper mig samtidigt och slår ihop priset, men hon har bra priser om man jämför med de inne i stan.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • jagälskarallaminabarn

Kan du tänka dig att åka till Tjörn eller är det för långt? Vi går hos en suverän frissa där, mina tvillingar på 3 år sitter som ljus hos henne. Återkommer med adressuppgifter om du är intresserad, har dem tyvärr inte i huvudet men hon finns närmare bestämt i Höviksnäs. Hon tar i alla fall 100 kr/barn för oss men jag vet inte om vi får någon sorts familjerabatt genom att vi går dit alla 4 och klipper oss.

• Vilmagbg

Sonen har vart och klippt sig ett par gången på Clipper Crazy på Seminariegatan. Där kan dom kolla på film samtidigt. Hon tar 185 :- och klipper bra tycker jag.
    Min vanliga frissa tar 200 :- och det funkar också bra nu när han är lite större och inte behöver distraheras på samma sätt.

• amg 06

Tack för tipsen!

Om det är någon mer som har erfarenhet av frisörer för barn i Göteborg kan jag ta emot några tips till.

Tjörn blir lite långt om klippningen är det enda, så jag avvaktar med adressförfrågan. Just nu har jag ingen Tjörnresa inplanerad. :)

• Viran

Min lillasyster är superduktig på att klippa barn, min busar har hon alltid klippt. Jobbar på salong Linne och heter Julia.

• Rubia
    Vilmagbg skrev 2008-08-07 23:18:09 följande:
    Sonen har vart och klippt sig ett par gången på Clipper Crazy på Seminariegatan. Där kan dom kolla på film samtidigt. Hon tar 185 :- och klipper bra tycker jag.Min vanliga frissa tar 200 :- och det funkar också bra nu när han är lite större och inte behöver distraheras på samma sätt.
    Vi går också på Clipper Crazy med alla tre. Jättenöjda!!
    Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Min Aida

Nu har jag glömt vad den salongen heter, men den ligger i Allum, bredvid HM på bottenvåningen. Där har de ett par tjejer ´som klipper barn.
    Har klippt dottern där ett par ggr nu och det har gått jättebra! Hon är verkligen inte ett barn som sitter still, men de har både knep och tålamod!

De har även lite roliga stolar barn - de som är som små bilar som de får sitta i och köra.
    Första gången vi var där då visade de henne den där lilla vagnen där de har spolar, hårspännen, sax , fön och allt annat de drar runt efter sig. Det var faktiskt lite roligt, för min dotter tyckte det var jätteintressant!

♥Aida , det vackraste i mitt liv!♥
  • Maja1980

Klippte min dotter 1,9 mån på Loccomo här om dagen!
    Jag hade läst i det här inlägget att ni rekommenderade det även om det var några år sedan.
    Men jag måste uppdatera det här inlägget en aning känner jag!

Jag betalade 400 kr för min dottersklippning och det blev både snett och fult. Jag hade kunnat klippa henne bättre själv. Tycker även att lokalen/personalen inte var så värst barnvänliga.
    Så dit går vi inte igen. Sorry Loccomo! 

• Kladdiskaka

Klipp INTE på salong san Tropez... Gjorde  det misstaget och håret är jätte ojämt :(

• Docendo díscimus

Gå till Salong I i Mölnlycke. Mina barn blir klippta som de vill och som jag vill det och blir tom stylade med lite färg.

Svar på tråden Frisörer för barn i Göteborg