• Anonym (orolig)

Ont vid inandning

Var & tränade vid 5 tiden, när jag var klar med sista maskinen så högg det till i bröstkorgen, sen dess gör det ont när jag tar ett djuptandetag + att det moler i bröstkorgen konstant. Böjer jag mej ner för att tex klappa hunden får jag hjärtklappning + att det gör ont i bröstkorgen.

Någon som har varit med om detta ? Isf går det över av dej själv ? Är jätte orolig.

• Svar på tråden Ont vid inandning
  • Anonym

Kan vara som du sträckt dig under träning. Lite märkligt du får hjärtklappning när du böjer dig dock. Kan ju vara som du är orolig, el en nerv i kläm.
    Strålar det åt något håll, du mår illa, är yr t ex så ska du ringa sjukvården nu.
    Blir det bättre om du vilar el vrider dig lite så är det troligen en nerv el en muskel som är i kläm. Lägg dig då så att du ligger så att smärtan känns minst, så bör det snart gå över el åtminstone lätta betydligt. Kontakta annars sjukvårdsrådgivningen.
    Ordnar sig nog ska du se.
    Har själv haft muskelsmärtor i bröstkorgen efter träning o det har gått över efter ett tag, men man kan få som träningsvärk efteråt.

• Anonym (orolig)

Testade nu att vrida mej som du sa, och när jag vrider mej mkt åt höger gör det inte lika ont så jag ska testa att lägga mej på soffan nu och hoppas på att det går över. Man blir ju så fjantig på engång när det är nånting med andning osv tack så jätte jätte mkt för att du skrev ! Nu ska jag sladda till soffan och inta ligg läge ett tag och be till gudarna att de går över, har inte tid med sånt här tok TACK igen!

• Anonym (förkylning)

Jag har fått så runt bröstbenet ibland; det kan vara en förkylning t.ex eller att du sträckt dig. Det gör ganska rejält ont just vis djupandning men går över på några dagar högst

Något liknande man kan få är runt skulderbladen på ena sidan; att det liksom plötsligt "drar till" bakpå ryggen, sen har man ont då man just djupandas; måste vara muskelfästena...

• Anonym

Varsågod! Förstod din oro så väl...Hur har det gått? Har du blivit av med den värsta smärtan nu? Hoppas det i alla fall.
    kram

Svar på tråden Ont vid inandning