• bravo82

Grekland eller Spanien i Feb/Mars?

Hej hej!
    Vi funderar på att åka utomlands i februari eller mars, antingen till Grekland eller Spanien.... men hur jag än letar så kan jag inte finna några "väderrapporter" om hur vädret och vattnet är i dessa länder under feb. och mars!

Nån som vet och kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Grekland eller Spanien i Feb/Mars?
  • mamma är bäst

Det är tidigt vår, räkna inte med varma dagar på stranden. Jag var i Barcelona (nordöstra spanien) i slutet av mars ett år. Var soligt och skönt, som april-maj i sverige, klädsel var jeans och t-shirt. Men jag skulle tro att det kan variera en hel del på vädret vid den tiden.

• filos

Grekland är fortfarande rätt kallt under dessa månader och det regnar en del. Absolut ingen badväder då... Spanien är jag osäker på men fastlandet tror jag inte har så varmt heller. Kanarieöarna går däremot bra!! Varför just Grekland eller Spanien så tidigt under våren?

Jag tror att resfeber.se har "väderrapport" för hela året. Du kan alla fall se snitt-temperatur där!

• Karro K

Är ni ute efter sol och bad så är det alldeles för tidigt för Grekland. Därimot om ni vill "uppleva" grekland och tycker det är ok med kanske lite regn eller mulet väder kan ni komma hit.
    Det finns ett fåtal med turister under vinthalvåret som går på museum, ute och cyklar, kör runt på egen hand, sitter och dricker kaffe.

Men för sol och bad tycker jag Kanarieöarna eller Egypten verkar vara bättre.

Hls Karro ( www.karropakreta.blogspot.com )

• Pyff

Alldeles för tidigt för Grekland, det finns inga charterresor att hitta dit vid den tiden! Även Mallorca är för kallt. Det som finns är Kanarieholmarna, eller möjligtvis Costa Blanca (torrevieja tex) på fastlandet i Spanien, där har de ett rätt skönt klimat nästan året om men det är ju ingen supervärme vi pratar om.......

Svar på tråden Grekland eller Spanien i Feb/Mars?