• privatepersonality

Maharadjans son eller liknande titel?!?

För kanske 10-15 år sedan såg jag en (som jag tyckte då) spännande miniserie eller film som jag tror hette Maharadjans son som handlade om en ung kille som bodde i något slags palats i skogen med en tiger som tamdjur. Mer än så kommer jag inte ihåg. Är det någon som vet vad jag pratar om?

• Svar på tråden Maharadjans son eller liknande titel?!?
  • ladydivine

Det där känner jag igen, men jag kan inte placerad det.....

• privatepersonality

åh, spännande. Jag har så för mig att den hette maharadjans son men jag hittar inget som är en film eller serie om man söker på internet.

puff

• ostry

jag har googlat lite men inte hittat, men det borde väl vara möjligt att maila svt och fråga. Eller den gick kanske på 4:an. Det var absolut inte ngn av de andra kanalerna för de hade inte vi :)
    meddela gärna om du kommer fram till ngt

• Elli47

Jag har också ett svagt minne av någon sådan serie... om du skulle veta titeln på engelska vore det lättare att hitta kanske, testa sök på t ex amazon.co.uk med ordet Maharadja bara.

• Lolobenke

Hej! Men det här är ju helt sjukt! Varför finns INGEN information om den här serien på internet? Jag har verkligen letat flera gånger de senaste åren och jag skulle SÅ gärna vilja se den igen! Har för mig jag mejlade svt om den och fick som svar att de inte hade rättigheterna kvar. Men kanske ska göra ett nytt försök...

• blåbärspaj

Hej! Även jag har försökt hitta information om den här serien utan att lyckas, så jag postar svaret till framtida nyfikna, och OP självklart. :)

Mailade SVT och fick svar att orginaltiteln på Maharadjans Son är Mysteries of the Dark Jungle och den sändes 1994-07-05 kl 21.30-22.30 på TV2.

"Äventyr, kärlek och mystik i Indien med början år 1837. Internationell storproduktion i sex delar. Den lille prinsen Tremal Naik är den ende överlevande efter ett attentat i kungadömet. Han räddas av krigaren Kammamuri, som lägger av sin rustning och ser honom som sin son. De lever på fiske i djungeln och pojken lär sig allt om djungelns hemligheter, ständigt ledsagad av tigrinnan Dharma. Sex år senare anländer hustrun till major Corishand i engelska armén med sina döttrar till Conipore. Ada, den yngsta, räddas mirakulöst från ett dödligt ormbett. Radjan Chandra Singh, allierad med den mystiska och ondskefulla sekten Thug, ser henne som utsedd av guden Kali att rädda sektens fortgång. En natt är Ada försvunnen."

Mer info på seriens IMDB sida.

Svar på tråden Maharadjans son eller liknande titel?!?