hjälper vaselin mot jättetorra fötter och förhårdnader???
ja det undrar jag..! har extremt torra fötter på vissa ställen och en del förhårdnader på tårna pga skor som klämmer. hjälper vaselin? nån somprovat?
ja det undrar jag..! har extremt torra fötter på vissa ställen och en del förhårdnader på tårna pga skor som klämmer. hjälper vaselin? nån somprovat?
varför köper du inte en riktigt bra fotsalva istället??
har aldrig testat vaselin på fötterna...tror inte att det är någon höjdare....
och du- köp skor som inte klämmer!!
att det klämmer är ju ett tecken på att skon inte passar
(visst finskor/högklackat kan väl vara svårt att få riktigt bekväma LOL ;)
Scholl har en fotsalva som är speciellt mot spruckna hälar o förhårdnader, och den funkar verkligen!!! Kanonbra!
Scholl har en riktigt bra salva mot spruckna hälar. ( Den funkar ju på hela foten naturligtvis ). Den är suverän på mina pansarfötter ( springer runt barfota jämt )
Det hjälper absolut inte. Visst känns fötterna mjukare när du har smörjt in dom med vaselin, men det är för att det lägger som som ett lager PÅ huden. Köp dig en riktig fotkräm som gör någon nytta inne i huden. Eller kör olivolja om du är snål
Nej nej använd inte vaselin!! Torkar bara ut...
Prova helosansalva, det är jättebra. Eller annan bra fotcreme, men helosan finns på vanliga mataffärer tror jag o är inte så dyrt men mkt bra.
var köper jag schollkrämen???
Jag har köpt min på skoaffären, annars tror jag att Åhlens har Scholl, men är inte säker
på apoteket finns även en kräm från compeed 8de som säljer de fruktansvärt dyra skavsårsplåstren) salvan är dock inte SÅ dyr har för mig 55 kr för en tub och kanon bra
Kan rekomendera en fotstift från ACO mot spruckna hälar, säljs på apoteket. Om du använder det flera ggr om dan märker du skillnad på en dag eller två.
Apoteket har också plåster från Compeed mot förhårdnader och mot liktornar. Man sätter på plåstret och låter det vara några dar så mjuknas förhådnaden upp och filas bort efter ett fotbad.
Kollade mitt kvitto från apoteket.
Fotstift mot hälsprickor från ACO kostar 69 kr.
Compeed plåster mot hård hud, 6 st, kostar 47 kr.
Compeed plåster mot liktornar, 10 st, kostar 40 kr.
Helt klart värda sitt pris allihopa!
TACK för alla svar!
vaselin funkar inte skulle istället gå till apoteket och köpa plåster mot förhårdnader, apoteket har väldigt mycket mjukgörande salvor till just fötter...