Graviditet och löpning
Hejsan!
Springer en hel del och har tränat ganska hårt under våren inför Stockholm marathon! Har tränat en del i sommar också, men inte riktigt lika mycket, men springer 3-4 ggr/vecka.
Fick i dagarna veta att jag är gravid, och är överlycklig :) Har läst på lite och löpning ska ju vara bra träning då, så länge man orkar och om man känner efter hur kroppen mår! Någon om har erfarenhet av detta, och hur länge tränade ni isf.?
Hur "hårt" kan man träna? Långt? Puls? Vill träna för att må bra nu, men såklart vill man inte göra ngt som är skadligt för pyret i magen!
Ska springa en stafett nästa helg med några kompisar, och klurar på hur jag ska göra då. PSringa kan jag ju göra, men får inte ta ut mig. Ska försöka byta bort min sträcka mot en kort, och vara med för att det är kul utan att satsa på rekord! Vill helst inte berätta än heller, för familjen ska få veta först så hamnat i en klurig situation! De andra i laget kommer ju undra varför jag inte ska springa min sträcka utan en riktig kort i jämförelse men låt dem undra då! :)
Ha en bra dag!!
~Pelina