• bebiboom08

Vilken babysitter ska man ha?

Hej!
    Jag väntar tvillingar i början på november och har nu börjat inhandla babygrejer till dem

Vi har inga barn sedan innan så vi har väldigt lite erfarenhet över vad som behövs.

Har tittat på babybjörn 1-2-3 men de är gansksa så dyra och vi behöver som sagt TVÅ! Där finns så mycket att välja mellan.. där är de som gungar själva och har en massa elektroniskt och så helt vanliga... HJÄLP! När kan bebisarna börja använda babysitter?
    Hoppas där är någon babysitterexpert därute

Tack!

• Svar på tråden Vilken babysitter ska man ha?
  • eilien

När min bästa kompis fick barn köpte vi en babysitter till dem, den gamla hederliga varianten, utan massa elektronik o grejer. De tyckte den va kanon, när bebisen blir nån månad så gungar bittsen när barnet rör sig och man behöver inte gunga på dem. En annan kompis hade en modernare variant där bebisen ligger mer ner men utan elektonik och de gillade den inte alls, man var tvungen att gunga på den för att den skulle röra sig och då försvinner ju en del av syftet, att man ska kunna göra ngt annat, duscha, laga mat mm när bebisen sitter i babysittern.
    Den gamla variaten är ju inte så dyr heller, typ 300 kr

• mars dotter

jag ska köpa en ifrån fisherprice den kostar 895 kr på nätet och du betalar ingen frakt för att den ligger över 450 kr el vad de var.. den är som en vagga, typ alt i ett. Den gungar barnet med hjälp av elektronik och den spelar härliga melodier:) Perkfekt för oss alla fall!:) + att den tar upp till 18 kilo, så när bebisarna blir äldre så kan dom använda den som gungstol. Värt priset tycker jag!

www.barabus.se/produkt114/1_/fisher-price_-_newborn_to_toddler_portable_rocker_babysitter.html

• Nork

vi köpte en på babyproffsen, dom rear ut sina nu. 195:-
    en kompis skaffade en som är men automatisk gungning, musik mm. deras kille gillade den inte alls. så för dom var det onödiga pengar.

ett tips kan ju vara att ni bara köper en, det är ju inte säkert att båda gillar att sitta i den. man vet ju aldrig.

själv försöker jag hitta massa saker nu på rean, då jag inte vill lägga en förmögenhet på alla dessa prylar. sen lånar jag en del grejjer oxå, typ gåstol, babywatcher

• modesty

Hej hej!

Våra babysitters var vår livräddning till våra tjejer, men köp absolut inte babybjörn eller en sådan som gungar hela tiden!! Om det inte funkar med amning så är det guld värt att kunna dubbelmata barnen när de sitter i sina babysitters.
    Har nu EN tjej i magen och visa av erfarenhet så tänker vi köpa en BabySeat Babysitter Lux som finns på Babyproffsen, de är superbra och prisvärda, man kan gunga bebben i en sådan men också låsa gungeffekten, sen är det smidigt att kunna bära runt dem i mabysittern med de rejäla handtagen :) Mina åsikter...
    Lycka till!

• Nikas

Jag har fått en Fisher Price med vibration som man kan sätta på och stänga av hur man vill. Det var en sådan jag ville ha.

• fiamalm

Se till att köpa en med ställbar rygg. Då kan de använda den länge. Vår kille sitter helt upp i sin nu och är 6 mån. Och när de är nyfödda kan de även ligga ned i den. Har man en babysitter med fullt liggläge så kan de ligga där från dag 1. vi har en chicco.

• tjorven80

babybjörn 1-2-3 utan tvekan.. köp dom på locket beg då!?
    hadde en till dottern och hon älskade den!!!!

har hört att om du går med i tvilling klubben så får du ganska bra rabbater.. kolla upp det lite mer.
    vi skall med ha twins.. köpte vår i gbg med entertainmen kortet och fick ner den ganska mycket i pris pga rabatten.......

grattis och lycka till

• becky J

Vi har en Babybjörn 1-2-3 och använder den fortfarande dagligen. Otroligt bra! Sonen är 7 månader nu.

• bebiboom08

Tack för alla tips Vi ska fortsätta att kika runt men det har verkligen hjälpt med alla era tips!

Tack!

Svar på tråden Vilken babysitter ska man ha?