• Marsbebbe

Hur mycket fickpengar? *cypern*

Jag och min kille ska åka till Cypern om drygt en månad och vi tänkte ha våra fick pengar var för sig,alltså han sina och jag mina.

Vi får frukost på hotellet men undrar hur mkt man kan tänkas behöva för en person för en vecka?? Då ska vi kunna äta middag ute då vi inte gör det på hotellet,kankse ngn glass då och då osv? Vill alltså inte snåla allt för mkt.

Ska man ha euro eller deras egen valuta?vilken är bäst

• Svar på tråden Hur mycket fickpengar? *cypern*
  • JooCee

Jag hade 5000 med mig en vecka i Grekland.. det gick åt trots att jag inte shoppade något att ta med hem.. Men jag hade kunnat klara mig på 3000 om jag hade tänkt lite på vad jag köpte och gjorde.

• Marsbebbe

Mmm jag tänkte mig 3000 kr eller nåt sånt men det var många år sedan jag var utomlands så jag minns inte vad man ska ha med sig =)

• JooCee

Om jag inte misstar mig så är cypern ganska dyrt, men du borde nog kolla upp det med någon som faktiskt varit där. =)

• Marsbebbe

Jo det är därför jag frågde här ju jag känner tyvärr ingen personligen som varit där

• Agnes2

Vi var på cypern (ayia napa) i juni och vi hade 6000 med oss för hela familjen(2 vuxna o 2 barn 1 & 3 år). Då hade vi inga måltider på hotellet men lagade för det mesta lunchen hemma, åt ute varje kväll. Vi shoppade inte jättemkt men en del blev det. Snålade inte och hade ändå lite pengar över när vi åkte hem. Maten är lite billigare än på turistorterna här i Sverige, en vanlig pastarätt hamnar väl runt 100 kr exl dricka, pizza kanske 60-80 kr, beroende på var du äter givetvis. Ska ni festa järnet så kostar ju det en del att köpa ute på krogen men handla sprit i affären är billigt. Cypern har euro (gick över till det vid årskiftet) så det är den valutan du har med dig. Hoppas ni får en underbar resa. Var på Cypern ska ni? Är det Ayia Napa så hör av dig så kan du få tips på en del bra restauranger...
    /Lotta

• Marsbebbe

Nja festa blir det inte då jag är gravid så det blir väligt lugn och skön semester. Vi ska till Fig Tree Bay i allafall.

• Agnes2

Oj, nej då blir det väl ingen fest men lycka till med resan och bebben i alla fall.
    Kramar Lotta

• pinkiepie

ska själv till cypern med sambon å dottern å man har ju funderingar på kostnader.. har hört att de är dryrt i cypern men vet inte hur mycket dyrare de är

• wedding

Jag ska till Cypern på fredag den 15 aug Vi ska till Fig Tree bay vilket hotell ska ni bo på ? Vi ska bo på Tsokkos sun garden. Vi kommer ha med oss 10 000 kr tillsammans jag och min sambo.

Svar på tråden Hur mycket fickpengar? *cypern*