• Cissi E

    Packningspapper till porslin inför flytt - hitta var?

    Vi ska flytta i slutet på månaden och nu undrar jag om någon vet var man kan få tag på "packningspapper" som man kan linda runt porslin och glas (så man slipper diska om allt på nya stället). Jag misstänker att man kan köpa det på vissa flyttningsfirmor men det skulle vara smidigare att hitta det på något större varuhus/byggvaruhus.

  • Svar på tråden Packningspapper till porslin inför flytt - hitta var?
  • mammutten81

    Jaaa du, bokhandlar kanske?
    FDöretag som säljer kontorsmaterial?

  • norgesessan

    JAg använde hushållspapper, annars funkar tidningar, men det blir kanske skitigt..men sånt som inte används dagligen kan ni kanske packa i tidningar?


    Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Atjo

    Eller så gör du som jag gjorde och åker till närmaste IKEA-varuhus, letar upp inslagningsdisken vid utlämning av större varor och plockar med dig en bunt. Fräckt, jag vet, men va' fan...

  • Malla Balla

    Hej!Det funkar även å packa porslin i handdukar.Man slipper
    diska det efter.

  • Anke

    såna här skumgummi tvättlappar, är perfekta i storlek att slå in porslin, vet jag många kompisar som har använt.


    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Mia118

    Jag använde handdukar och lakan och sånt...Inget extra jobb att skaffa och behöver inte diska och tvätta efteråt.

  • Mrs Andie

    Att packa poslinet i handdukar/lakan/gardiner funkar ju bra. Då slår man två flugor i en smäll.Och man slipper lägga ut en massa extra pengar. Det är tillräckligt jobbigt att flytta endå.

  • Cissi E

    Oj, vad många kreativa förslag.

    Det jag var ute efter var att spara upp-packningstid och därför inte var så sugen på att använda hushållets tyger till det. Dessutom äger vi väldigt mycket böcker så vi behöver även fylla ut dessa kartonger med handdukar så kartongerna inte väger bly.

    Tackar för alla förslag, några kommer jag ta till mig. Men det är ännu ingen som köpt typ papper att packa in i?

  • LLNLLLNB

    De säljer sånt på Tradera under "Övrigt" och sedan "Frakt och förpackning".
    Sedan har väl t ex kontorsmaterialaffärer sådant. ja, inte bokia och de här utan sådana som säljer till företag och butiker.

    Senast packade vi böcker förresten, i papperskassar för att det blir lättare att bära, tyngden blir en annan. Är även bra att packa sånt i IKEAS förträffliga plastväskor/kassar.

  • mammutten81
    Atjo skrev 2008-08-08 09:58:22 följande:
    Eller så gör du som jag gjorde och åker till närmaste IKEA-varuhus, letar upp inslagningsdisken vid utlämning av större varor och plockar med dig en bunt. Fräckt, jag vet, men va' fan...
    Hhehe, smart!
  • Ajolie

    Har flyttat massor och alltid använt skumtvättlappar, som finns på många vanliga matbutiker. Helt suveränt! Enkelt, dammar inte, du behöver inte diska om porslinet, billigt mm! Lycka till!

  • mimmi 1

    papper. typ silkespapper kan du få köpa på någon presentaffär om du har tur...det är ju lite glättigt, och luddar inte, perfekt att packetera porslin i...

  • aster

    När det gäller böcker har jag aldrig varit med om att ngn lyckats göra boklådor tillräckligt lätta. Papperskassar är däremot perfekt för böcker, man bär helt ergonomiskt med en i var hand!

    Cissi E skrev 2008-08-08 10:30:11 följande:


    Oj, vad många kreativa förslag.Det jag var ute efter var att spara upp-packningstid och därför inte var så sugen på att använda hushållets tyger till det. Dessutom äger vi väldigt mycket böcker så vi behöver även fylla ut dessa kartonger med handdukar så kartongerna inte väger bly.Tackar för alla förslag, några kommer jag ta till mig. Men det är ännu ingen som köpt typ papper att packa in i?
Svar på tråden Packningspapper till porslin inför flytt - hitta var?