• CeeJay

Text på väggen, finns färdiga schabloner?? Eller hur gör man egna?

Nu är jag här igen..med en ny fråga

Jag har tänkt skriva/måla ord på väggen.

Jag vill ha färdiga schabloner med text på - någon som vet om det finns att få tag på? Och i så fall kan man välja orden själv??

ELLER kan någon snäll människa tipsa mig om hur man själv gör? Typ klipper, ristar ur text på ..ja vadå? En hårdplastskiva? Eller..?

Hoppas jag inte är för snurrig

Jag har INTE tillgång till overhead och jag kan INTE måla på fri hand

• Svar på tråden Text på väggen, finns färdiga schabloner?? Eller hur gör man egna?
  • gintonic77

Ett sätt är att göra bokstäver i lite mindre skala och hålla dem framför en ficklampa eller annan lampa och sedan rita av skuggorna.

Annars får du skriva på ett vanligt papper som du vill ha det, lägg sedan ett overheadpapper(finns i bokhandeln i 5-pack)ovanpå och rita av. Sedan skär du försiktigt ut ordet med en liten kniv. Då får du en färdig schablon att måla i.

Förstod du? :o)

• Stor mamma

jag skriver för hand eller skriver ut med skrivaren den text jag vill ha. Sen laminerar jag och sist klipper ut bokstäverna. Har en bild i galleriet på fåglar jag gjort så här med. Hittade ett foto med fåglar. Kopierade upp till lämplig storlek, laminerade och klippte ut. Sen var det bara måla

• tvåan i april

Finns färdiga att beställa på nätet, googla på väggtext så hittar du!

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • tvåan i april

secure.wonderfulgraffiti.com/
    Här finns det också fina, jag tänkte ta den med gourmet till köket....

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • Det ljuva livet

Jag har skrivit på vår sovrumsvägg.

Hittade ett fint typsnitt i Word, skrev av genom att hålla bakplåtspapper framför skärmen (skrivaren har slut på bläck). Vände på pappret och skrev med mjuk blyertspenna på baksidan, sen var det bara att sätta pappret på väggen och fylla i bokstäverna från framsidan. När jag fått min mall på väggen målade jag bokstäverna i grå färg.

Bild finns i min blogg.

• CeeJay

Åhhh STORT tack för era tips, när jag har tid senare ikväll ska jag kika in på era texter och kika på länken och sen ska här skapas..

• CeeJay

Har varit inne och kikat på länken och i era gallerier - tänk så mycket fint det finns Vad duktiga ni är !!

Jag har nog beslutat mig för att testa och göra själv, så det blir lite extra personligt. För mig är det inte hela världen om det blir lite "skakigt" vilket det lär bli

Stort tack för att jag fick se era fina konstverk och för alla tips. Här ska nog köpas overheadpapper och så ska jag skriva ut fina ord på skrivaren och troligtvis spray-måla (vilket känns säkrare för mig som är ooooerhört klantig )

• killotjejmamma

jag ska beställa färdiga från nätet till min hall ska se om jag hittar sidan

• CeeJay
    killotjejmamma skrev 2008-08-08 22:06:06 följande:
    www.myfirstroom.se/här är sidan jag ska beställa ifrån
    Tack så hemskt mycket för din länk, helt underbara väggord, citat och annat fint. Lite väl dyrt för mig just nu men jag har sparat den i favoriter till senare uppfräschning av andra rum som kan behöva till väggord
  • Senap

Jag har tillgång till overhead - så jag kan fixa till dig om du vill

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • CeeJay
    Shoegirl skrev 2008-08-09 10:14:31 följande:
    Jag har tillgång till overhead - så jag kan fixa till dig om du vill
    Vad gullig du är, tack! Men det har fixat sig - OM jag inte kan göra själv så har svärfar tillgång till overhead
Svar på tråden Text på väggen, finns färdiga schabloner?? Eller hur gör man egna?