• Anonym (sårad)

När världen rasar samman

Vad gör man när världen rasar samman? När i princip det man levt för bara på en gång försvinner. Hur slickar man sina sår och kan gå vidare med sitt liv? Dessutom om det inte finns någon att prata med eftersom ingen någonsin får veta

• Svar på tråden När världen rasar samman
  • tea1982

Nu hoppas jag inte att du menar att du blivit lämnad av en man, eller något sådant.

• Anonym (snövit)

Det är svårt att svara på när vi inte får veta vad det handlar om..

• Anonym (sårad)

när man tror att den som älskar en har barn med en annan kvinna. det är inte han som berättar utan jag får se det på internet, bilden av deras "lyckliga familj". komplicerat förhållande då vi bor långtifrån varandra men jag trodde det kunde bli vi två när jag flyttar hem igen. vi pratar med varandra varje dag och jag vet att han har en sambo men att det långe varit dåligt mellan dem och att de håller ihop för dotterns skull.
    så ser jag deras glada miner med nytillskottet på internet i lokaltidningen. han kunde inte tala om att sambon blivit gravid för "han var rädd att mista mig".
    detta är mitt ex som "fortfarande har känslor för mig" och som "önskar att det vore vi två eftersom jag är hans ängel i livet". mannen jag älskat i sju år nu.
    jag var trasig och behövde flytta och han råkade bli pappa och stannade kvar för dotterns skull.

• tea1982

Jag vill inte låta taskig, men jag tror inte du vet vad "världen rasar samman" betyder.

Jag trodde dina barn dött i en olycka, att du blivit gravt handikappad eller fått en dödssjukdom diagnoserad, att ditt hem brunnit upp och du varit oförsäkrad, samtidigt som du fick missfall och blev av med jobbet.

Men att ett långdistansförhållande, ett EX, skaffat barn med nån annan? Ja, det var ju verkligen hemskt.

Jag förstår att det gör ont, men det går över.

• Villefranche sur mer

Vad plumpt sagt att hon inte vat vad uttrycket "världen rasar samman" betyder. Ganska korkat dessutom.
    Alla har vi olika referensramar på katastrof. För henne är detta en katastrof och för henne kan världen ha rasat. Jo det finns ju värre saker i världen som att barn svälter, våldtas bla bla bla...men förringa inte en annan människas problem. Säger mer om dig än om TS. Skulle aldrig komma till dig och gråta ut om mina problem ens om du var min bäste vän som dömer grader på ens problem. Skärpning!

tea1982 skrev 2008-08-08 12:58:21 följande:
    Jag vill inte låta taskig, men jag tror inte du vet vad "världen rasar samman" betyder. Jag trodde dina barn dött i en olycka, att du blivit gravt handikappad eller fått en dödssjukdom diagnoserad, att ditt hem brunnit upp och du varit oförsäkrad, samtidigt som du fick missfall och blev av med jobbet.Men att ett långdistansförhållande, ett EX, skaffat barn med nån annan? Ja, det var ju verkligen hemskt. Jag förstår att det gör ont, men det går över.
  • tea1982
    Villefranche sur mer skrev 2008-08-08 13:02:26 följande:
    Vad plumpt sagt att hon inte vat vad uttrycket "världen rasar samman" betyder. Ganska korkat dessutom.Alla har vi olika referensramar på katastrof. För henne är detta en katastrof och för henne kan världen ha rasat. Jo det finns ju värre saker i världen som att barn svälter, våldtas bla bla bla...men förringa inte en annan människas problem. Säger mer om dig än om TS. Skulle aldrig komma till dig och gråta ut om mina problem ens om du var min bäste vän som dömer grader på ens problem. Skärpning!
    Undrar vad arbogamamman skulle sagt om att någon kallar sin älskares nya barn för en katastrof.
  • Anonym

Låter som att du blivit grundlurad av en man som vill både ha kakan och äta den. Det enda du "vet" är ju vad han valt att säga till dig, sanning eller ej. Liksom "råkade" bli pappa... så har "råkade" ha sex... med sin sambo...

• Anonym (Lee)
    Anonym skrev 2008-08-08 13:10:01 följande:
    Låter som att du blivit grundlurad av en man som vill både ha kakan och äta den. Det enda du "vet" är ju vad han valt att säga till dig, sanning eller ej. Liksom "råkade" bli pappa... så har "råkade" ha sex... med sin sambo...
    ... som sen "råkade" stanna med honom, för att sen "råka" posera på en lycklig familjebild med honom.
    Tro ALDRIG på män som bor med någon och påstår att de BARA är ihop för barnens skull samtidigt som de har förhållande med er! De är till 99% lögnare!
  • Villefranche sur mer

Men hallå! Nu är du ute o cyklar...jag snackar om att man graderar sin egna "katastrofer" och för TS har hennes värdl rasat. Jämfört med Arboga...ja då hade jag jag valt TS sist än att få mina barn ihjälslagna. O ja det är en katasrof när det inträffar. Jösses...snacka om att snacka i nattmössan o ska vrida o vända på vad folk skriver...

tea1982 skrev 2008-08-08 13:04:16 följande:
    Undrar vad arbogamamman skulle sagt om att någon kallar sin älskares nya barn för en katastrof.
  • tea1982
    Villefranche sur mer skrev 2008-08-08 13:15:09 följande:
    Men hallå! Nu är du ute o cyklar...jag snackar om att man graderar sin egna "katastrofer" och för TS har hennes värdl rasat. Jämfört med Arboga...ja då hade jag jag valt TS sist än att få mina barn ihjälslagna. O ja det är en katasrof när det inträffar. Jösses...snacka om att snacka i nattmössan o ska vrida o vända på vad folk skriver...

Vet man inte ungefär vad man ger sig in i när man har ett förhållande som "den andra kvinnan" till en man som inte vill lämna sin sambo? Då måste man ju förbereda sig på nyheten att han stannar med henne. Och den nyheten har han matat TS med dag ut och dag in alla åren han haft henne vid sidan om.

Jag lider med dig TS, för det är aldrig lätt att få hjärtat krossat, men tro mig - hans sambos hjärta skulle bli 1000 ggr mer krossat om hon visste att skiten som precis fått barn med henne haft en annan i flera år som han dessutom sagt sig älska.

Han är helt enkelt ett as som lurat er båda, är han ens VÄRD att kalla "sitt liv"?? Nej.

Svar på tråden När världen rasar samman