• Legolina

Bästa testet för TIDIGT test

Hej,

Behöver testa mig och vill ha tips om vilet test som är bäst för tidigt test. Jag har beräknad mens den 16:e och behöver veta SNARAST om det "tog sig".

Jag är inte desperat att veta utan skulle gärna vänta till en vecka efter uteblivan mens med att testa MENhar fått råd från vårdcentralen att testa mig så tidigt för att ta reda på om jag kan äta inflammationshämmande (ipren) för ryggbestvär som jag har.

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Bästa testet för TIDIGT test
  • raspberryrevolution

RFSUs har känsliga test kan man testa upp till en vecka innan BIM (dock med väldigt låg procent del som plusar så tidigt)och på www.babytime.se finns oxå liknande test.

• Legolina
    raspberryrevolution skrev 2008-08-08 13:33:51 följande:
    RFSUs har känsliga test kan man testa upp till en vecka innan BIM (dock med väldigt låg procent del som plusar så tidigt)och på www.babytime.se finns oxå liknande test.
    Var hittar man dessa?

Har bara köpttest på apoteket tidigare...
  • raspberryrevolution

RFSU finns på ica konsum mm.

• Legolina
    raspberryrevolution skrev 2008-08-08 14:07:35 följande:
    RFSU finns på ica konsum mm.
    Oooh. Det visste jag inte - vilken avdelning ska jag lesa på? (åker till ett stort Coop Forum i em)

Är det på typ hygienavdelningen eller bland kondomerna eller nån helt annan stans?
  • raspberryrevolution
    Legolina skrev 2008-08-08 14:11:18 följande:
    Oooh. Det visste jag inte - vilken avdelning ska jag lesa på? (åker till ett stort Coop Forum i em)Är det på typ hygienavdelningen eller bland kondomerna eller nån helt annan stans?
    de har det nog i service disken el bland kondomerna
  • Vroooooom

Tänk på att du inte kan lita på ett negativt resultat så tidigt.

Cheer up, the worst is yet to come
  • Legolina
    Vroooooom skrev 2008-08-08 14:18:49 följande:
    Tänk på att du inte kan lita på ett negativt resultat så tidigt.
    mmm, jag tänkte på det ockå. Konstigt att inte sköterskan på VC tänkte på det...
  • Legolina

Tar ett rfsu (om de har på coop) ocg ett CB digitalt i morgon bitti. får se om det är nåt som är positivt då et jag iaf det och behöver inte handla ipren...

• raspberryrevolution

men vad ska du göra för dina ryggsmärtor om det visar sig att du är gravid då?

• Legolina
    raspberryrevolution skrev 2008-08-08 15:21:38 följande:
    men vad ska du göra för dina ryggsmärtor om det visar sig att du är gravid då?
    jadu... det får min läkare hjälpa mig reda ut - har tid om 9 dagar (nedräkning).

Har haft varierande smärtor i ca 4 år nu (som liksom accelererat det senaste halvåret) så jag är beredd på en smärtsam graviditet....
  • raspberryrevolution

Har du provat TENS?

• Legolina
    raspberryrevolution skrev 2008-08-08 15:32:17 följande:
    Har du provat TENS?
    jag hade en sån under förra graviditeten (var övertygad om att det var foglossning) men nu vill jag ha utrett vad det är för det är inte alls som foglossning längre. (dessutom hade jag ont innan jag blev gravid...)

Vill inte bara lindra smärtan - utan få bort grundorsaken.
  • raspberryrevolution

hoppas det löser sig. lycka till med gravidtet och att smärtan försvinner.

• sannie100

RFSU finns att beställa på deras hemsida med, och om man beställer innan kl 17:00 så får man dom nästa dag:) smidigt och bra! har själv beställt ett sånt! hoppas:)
    Lycka till!!!

• Legolina

Tog ett RFSU i söndags - inget utslag..

MEN mina bröst är stooora och ömma så jag litar inte på testet för 5 öre (Jag kan dock vara inbillningsgravid - har hänt förut )

Svar på tråden Bästa testet för TIDIGT test