Esprit, stora eller små i storleken???
Undrar vilken storlek jag ska beställa på esprits kläder till min dotter som har storlek 98 nu på pops och lindex kläder...
Hon är 90 lång och väger 13,7....
Nån som har koll ?
Undrar vilken storlek jag ska beställa på esprits kläder till min dotter som har storlek 98 nu på pops och lindex kläder...
Hon är 90 lång och väger 13,7....
Nån som har koll ?
De är ganska små i storlekarna för det mesta (åtminstone upp till storlek 80). Men jag har en kofta som är ovanligt stor för storleken så det är inte helt konsekvent.
Tack snälla för svaret!
Kommer ihåg att jag hade esprit kläder när till min dotter när hon var liten och klänningarna vet jag var små men en koftta i storl 56 var stor.....
Svårt läge, nån annan som vet?
Säger oxå små. Harry har 68 men fick köpa shorts i stl 80 för att få plats me blöja.
Håller också med om att de är små i stl. Utom en vinterjacka vi har i stl 92/98 som är jättestor så det kan nog vara olika.
Jag tycker de är bra på längden men små på bredden. vi har en bred kille i och för sig detta gället bodysar och tröjor. Byxor tycker jag är lite mindre än lindex.
små
De har annorlunda dubbelstorlekar än man är van vid. Håller med ovanstående om att de är små, så 104-110 blir nog bra till henne.
Först så tänkte jag automatiskt 92/98 men sen när jag tänkte till och vet att hon vuxit ur 92 från pop så borde det ju vara 104/110 som är aktuellt, men det låter ju så stooooort
Jag röstar också på små !!! och smala ! Min dotter kunde ha Esprit för än vällingmagen och blöjan försvann, och hon var absolut ingen tjockis.
Smått här med...fast som tidigare sagt, vissa plagg var stora som hus...
nu har jag beställt, för se hur de kommer sitta på henne