• kornelia

Vad i hela friden ska man ha på sig på 70-tals fest????????

Snälla hjälp mej! Jag är rätt överviktig...Vilket gör att jag INTE kan ha alla kläder, ska på 70-tals fest snart o vet i katten va jag ska ta på mej..HAR NÅN TIPS???

• Svar på tråden Vad i hela friden ska man ha på sig på 70-tals fest????????
  • kornelia

puffar upp! Behöver verkligen tips & råd...
    Hoppas nån vill hjälpa lilla (flåt stora) mej

• Linda

Botanisera på Myrorna o satsa på hippi kanske? Näe jag vet inte.....

• Karisma

Går det inte att ha de här volang kjolarna som är moderna nu? ..(är inte de lite 70) och bara en skjorta till..du kan ju satsa lite mer på smycken och fixa frisyren lite 70tals..Det är svårt det där..Kram K.

• Dinturiel

Volangkjolarna fanns på 70-talet. Likaså singoallatopparna. De går jættebra att ha tillsammans.. och så kanske ett par træskor på føtterna

• kornelia

he he träskor är bra..kanske ska va hippie, hur ser man ut då?+ pannband o stora kläder?? Hur sminkar man sej??

*klurar* mer svar mottages gärna

tack....

• kornelia

Tack för tipsen! kollar på dansband från 70-talet o garvar ihjäl mej...vad sägs om " gert Johnny´s" ha ha ha ...

Tack

• TantMadde

Låt "den stora busken" bli gigantisk, fluffig o enorm..

Plocka ut silikonet, om du har det, ur brösten.

Kamma håret i en mittbena.

Sedan behövs det inget mer!!

• Avia

Långklänning i nån "ljuvlig" färg (typ orange el brunt.. gärna med stora blommor ) eller som ovanstående sa singoallatop och långkjol är klassiskt för 70-talet. (och det är smickrande kläder när man har lite extra att bära på)
    Eller ett par v-jeans om du kan få tag på såna. (kolla second hand-affärer)
    Håret om du har långt är det bara att ha utsläppt i mittbena och ha ett skinnband fäst runt om huvudet.
    Här är en skön nostalgisida:
    www.geocities.com/summerua/70tal/70tal.html

• MrsHawkins

Tunika, jeans(gärna utsvängda...hittar du inga, sy kilar i ett par vanliga), träskor, en blomma bakom örat, stora solgalsögon...

• kornelia

Ah, ni har ju fantastiska tips..nu vet jag hur jag ska ha håret..de får definitivt bli mittbena

• kornelia

Ok, men hörrni vad ska det vara för pannband? Hur ska det se ut? & volangkjolen får den va lång??

Om man inte ska ha håret i mittbena, hur kan man hat då??

• MrsHawkins

Volangkjolen ska vara lång tycker jag...minst nedanför knäet....
    Pannband...frotté kanske?

• Jindra

Hade man inte typ bara ett läderband knutet runt håret

• kornelia

mm..läderband tror jag på, frotté var nog mer under idrottssammanhang, typ När Borg spelade

Har ni fler tips, tas tacksamt emot!! :-d

• kornelia

mm..läderband tror jag på, frotté var nog mer under idrottssammanhang, typ När Borg spelade

Har ni fler tips, tas tacksamt emot!!

• kornelia

uj uj va många ggr det blev..men men då vet ni iaf att jag räknar med att ni firnular vidare

• HelenN

Hejsan!

Var på en 70-talsfest där man hade tävling på bäst klädda deltagare! Och den som vann var en överviktig tjej som hade på sej en morgonrock, grön, i plysch direkt plockad från 70-talet. Till det hade hon morgontofflor med stora blommor på och håret snyggt upprullat med färgglada papiliotter! Hon var jättestilig! Och så klart värsta sminkningen i grönt och orange läppar! Hihi!

Annars kan man ju ha vanliga byxor, sy in kilar av nåt färgglatt tyg så att dom blir sådär härligt flaxiga och till det kan man ha en ickematchande tunika tex!

Lycka till!

Svar på tråden Vad i hela friden ska man ha på sig på 70-tals fest????????