• Solisrosis

tina kräftor, hjälp!

ja, jag skulle vilja äta kräftorna runt 23 tiden ikväll, dte borde jag väl hinna om jag tar fram dem nu elr?

är det inte så att man kan tina dem i kallt vatten i ett par timmar.. vet ngn hur många timmar i sånt fall?

• Svar på tråden tina kräftor, hjälp!
  • Ellpi

Det brukar stå på paketet. Har för mig att det är 3 timmar i kallt vatten.

♥ älskar M och längtar efter bebisen i magen♥
  • planeraren

Lägger du dom i kallt vatten så tinar dom visserligen snabbare men smaken blir inte densamma. De ska helst tinas under två dygn.

• Linda1986

Jag tror det tar mycket längre tid. Men jag har aldrig köpt kräftor. Vi fiskar själv och då brukar det ta 24 timmar tina dom. Men då ligger dom i samma vatten som vi har när vi kokade dom kanske därför det tar så lång tid

• Tickollina

Ingen direkt skillnad på att Tina dem i vatten eller låta dem att självtina. Lägg dem i vatten i tre timmar och lägg in paketet sedan i kylen tills du ska äta dem....smaskens =)

• Solisrosis

ja, fast jag är såå sugen.
    har alltid varit en älskare av både kräftor och räkor.. och nu ännu mer när jag är gravid..
    jag vill så gärna kunna äta kräftor m aioli o vitlöksbröd ikväll

• Tickollina

Jag tinar för det mesta mina kräftor i kallt vatten i 3 timmar....jag är som du när jag blir sugen så vill jag ha dem NU!! inte planera att om två dagar så är jag sugen...Plocka fram demn och lägg dem i vatten så får du en smaklig måltid i kväll =)

Svar på tråden tina kräftor, hjälp!