• alegria

HATAR Rumpalvedon!!!!

Min dotter fick sina 5mån sprutor igår och precis som första gången så blir hon jättedålig.
    Hon får hög feber och jag kan inte ge henne flytande alvedon eftersom hon e en kräkbebis och hjälp dessa jobbiga rumpalvedon som bara åker ut hela tiden blir tokig!!!!
    Varför kan det inte bara finnas ett alvedon plåster!
    Försöker ju liksom hålla ner benen när jag har stoppat in det men så fort man släpper så åker det ut igen.
    Vad gör man?

• Svar på tråden HATAR Rumpalvedon!!!!
  • Joje

Du kanske inte trycker in suppen tillräckligt långt....

**Liam 17 april -07 & Linn 12 juli -08**
  • Hanah

Du stoppar inte in dem fel då?? Vilken ände stoppar du in först?

• Allt går fort

jag trycker in den långt och sen håller jg ihop hennes ben ett tag sen gå det för oss

• idisb

har du den åt rätt håll? sska va den trubbiga sidan först

• Abessiniern

Dum fråga kanske, men har du vänt suppen åt rätt håll. Den ska ju föras in med den trubbiga änden först och den spetsiga utåt. Alvedonplåster skulle nog inte vara någon hit tyvärr, skulle nog ta ett tag innan det verkade ordentligt.

• Tygtiiger

Stoppa in den flata änden först och stoppa in den långt, den ska in innanför den yttre muskelringen (ta lite papper emellan om du är rädd att få bajs på fingret). Sedan klämmer du ihop skinkorna.

Eller testa att ge flytande alvedon med en dosspruta i munnen.

• Lorelei

Har aldrig fattat varför trubbiga sidan ska in först? Står ingenstanns när jag letar. Vet att jag har läst det någonstanns för många år sedan dock.

Jobbigt det låter att den åker ut, det problemet har jag aldrig stött på. Vi stoppar iof in spetsiga sidan först och det fungerar super.

• Spindelskratt

Vi la gossen på sidan o stoppade in den, gick hur smidigt o enkelt som helst. Tills han blev 8mån då funkar det inte då gick vi över till flytande i spruta lite i taget i kinden. inga problem där heller.

• idisb
    Lorelei skrev 2008-08-08 16:30:14 följande:
    Har aldrig fattat varför trubbiga sidan ska in först? Står ingenstanns när jag letar. Vet att jag har läst det någonstanns för många år sedan dock. Jobbigt det låter att den åker ut, det problemet har jag aldrig stött på. Vi stoppar iof in spetsiga sidan först och det fungerar super.
    jätte dumt det inte står fattade inte det innan min syster som är sjuksköterska sa till mig, borde ju stå på
  • alegria

OJ Nu skäms jag JÄTTEMYCKET!!!
    har helt enkelt stoppat in den åt fel håll tog förgivet att det spetsiga delen skulle in först

• Lorelei

Ja, man kan ju tycka att det borde stå i bi-packsedeln eller i informationen om de olika läkemedelsformerna på fass.se... jag tror iof inte att det gör någon större skillnad vilken sida man stoppar in först.

• Lorelei

Enda gången den har ramlat ut för oss när det gäller sonen var när vi stoppade in "rätt" sida först... så vi vände på eländet och har inte haft några problem sedan dess.

• Hanah
    Lorelei skrev 2008-08-08 16:30:14 följande:
    Har aldrig fattat varför trubbiga sidan ska in först? Står ingenstanns när jag letar. Vet att jag har läst det någonstanns för många år sedan dock. Jobbigt det låter att den åker ut, det problemet har jag aldrig stött på. Vi stoppar iof in spetsiga sidan först och det fungerar super.
    Jo för när musklerna spänns så sjkuter de in suppen ännu längre, eftersom de spänns om spetsen på suppen. Oj, det var inte lätt att förklara.. förstår du?
  • alegria

ja! Nu gick det lätt som en plätt!
    Va dumt att det inte står på paketet det skulle göra livet mycket enklare:)

• Jambosana

Himmel vad jag älskar uppfinnaren till tuggalvedon. Tyckte hela alvedonjoxet var hell tills han blev 3 och kunde tugga i sig dem istället. Han totalvägrade suppar och skrek som besatt. Flytande alvedon smakar apa och då fick vi sitta på honom och tvinga honom i den. Ryyys.

• made in USA

hej
    du kan stoppa in alvedonen i kylen nån timmen innan då blit det lättare att få in dom!

• cloudberry79

Det tog typ tre feberomgångar för mig också innan jag fattade hur en supp funkar, alltså att den ska in med den flata sidan först. Det funkar ju superbra när man väl fattar knepet, man känner sig inte så lite korkad när man fattar hur fel man har gjort

LFG WOTLK
Svar på tråden HATAR Rumpalvedon!!!!