• Smultronet12

Knivar som man inte blir ruinerad av?

Ge mig tips på bra och inte alltför dyra knivar. Jag tycker om att stå i köket så knivarna måste verkligen vara bra, jag har fastnat för Global, men dom är ju tyvärr rätt dyra!

• Svar på tråden Knivar som man inte blir ruinerad av?
  • hannasmantan

Jag använder Tupperwares knivar. Jag har haft Global men tycker att de jag har nu är minst lika bra.

• Cuthalion

De är värda det och en kniv kan man använda till allt .

Skämt åsido, hade jag varit i din sits hade jag hellre satsat på en kniv jag verkligen vill ha och kan trivas med än en som är okay men inte riktigt samma sak.

• Ann Lee

Man kommer långt med en ordentlig kockkniv från Global. Tycker inte att det är nödvändigt att ha en massa knivar. En gång per år kan man lämna in den för slipning, tror att det även går att lämna in hos skomakaren för slipning.
    Men det var inte det du frågade efter... Jag kan rekommendera EDGE by Sagaform som ett relativt hyggligt och billigare alternativ till Global. Vi har några sådana.

• Smultronet12

Ja det är kanske bara att fortsätta med Global.. Dom e ju klart bäst, men ska kika in dom som du rekommenderade AnnLee..
    Tack!

• nuria

Jag är iof fd. kock, så jag har kommit över mina Global.knivar billigt :D

De är ju ganska dyra - men verkligen värt sitt pris om man vårdar dem ömt !

Cave quid dicis, quando, et cui - Betänk vad du säger, när och till vem.
  • morgerda

Vi är nöjda med våra knivar från Anders Petter - backaryd serien, ligger bra till prismässigt också, mycket knov før pengarna och snygga!

• Trogga

Kan säga att jag fick globalknivar när jag tog studenten (-96) jobbade som kock/kallskänka under några år (använde mina knivar). Använder fortfarande mina knivar dagligen och de är kanon, väljer hellre att spara och köpa till en globalkniv då och då än att köpa andra knivar. Har köpt till grönsakskniven.

Vi har även någon kniv köpt på ica som har metall handtag som duger i sommarstugan (gåva från svärmor).

Men när det gäller knivar ska man klämma och känna i affären så man vet om man gillar vikten mm

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Jullesmamma

Vi använder Fiskars och Tupperwares knivar och är nöjda med dem.
    Den jag använder till allt är Fiskars "mellankniv"

• Trogga

Jag har aldrig lämnat in knivarna kör på brynstål, sen finns det annan "slipmaskin" som man kan använda

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
Svar på tråden Knivar som man inte blir ruinerad av?