• Anonym

Ser bebisen ut som på ultraljudet?

Vi fick med oss lite UL-bilder hem, med närbilder på bebisens ansikte. Där kunde man se ganska tydligt (är i v 38). Men är bilderna lika med hur bebisen faktiskt ser ut? För så som det ser ut på dessa bilder så har bebisen jätteläppar, en jättestor, tydlig haka och en stooor näsa. Men vi har verkligen inget sånt i släkten. Är det så den kommer se ut? Eller blir det lite annorlunda på UL-bilderna?

• Svar på tråden Ser bebisen ut som på ultraljudet?
  • Anonym

Ingen som vet?

• SIN74

Jag tycker inte att man kan jämföra UL-bild och verklighet. De är klart sötare i verkligheten.

• Anonym (hey)

tänk logiskt- klart ungen ser ut som på bilderna. Bilder ljuger inte och lägger till/tar bort saker.

• Anonym (likt!)

De bilder jag har sett på både mina egna barn och andras har stämt bra överens med verkligheten, men det är ju inte supertydiga bilder direkt, om man inte gör ett sånt 3d eller vad det heter. Såna bilder ser man ju precis på! Själva de tydligaste dragen iallafall. Du låter missnöjd med hur din bebis ser ut? Vad hemskt!

• Firstandhappy

nej bebisen kommer se ut som grannens ungar!

• Anonym (mamma)

Självklart är barnet så mycket finare i verkligheten. Det ligger trångt och många får hoptryckt näsa som ser ut som en boxare. Det hade min son och han hade även fyllig mun när han föddes och en tunga som var väl stor i förhållande till munnen. Kan lova att han inte har det nu. På ultraljuds bilden är det oxå mkt skuggor som gör bilden "otydlig"

• Firstandhappy

min bebis va inte finare i verkligheten, han va skitful när han föddes o va det fram tills han va ca 2 mån gammal, sen blev han söt o nu är han gudomlig..

• diz

För båda våra barn har UL-bilderna stämt otroligt väl. Dotterns ansikte var precis som det såg ut på bilden, och sonens mulliga kinder var där när de kom ut

• Heera

Hejsan!

Har också gjort ett sent UL där man tydligt kunde se anisktet.
    Vi trodde vår tjej skulle få en jättenäsa!

Men så var det inte,
    ansiktet är ju liksom upptryckt mot insidan av din mage, det finns ju inte så mycket plats kvar där inne. Dessutom så själva "linsen" allt i lite vidvinkel, för att få med så mycket som möjligt!

• Anonym (mamma)

TS! Var det ett "vanligt UL" eller 3 D?

• Firstandhappy
    Turboplingen skrev 2008-08-08 21:59:08 följande:
    Jag gjorde ett 3d-ultraljud när jag va gravid, och jag tycker det ser jätte likt ut!horsepowers.bilddagboken.se/p/show.html...
    ahhh vilka ulligabulligagosigaklämgoa kinder...
  • Turboplingen
    Firstandhappy skrev 2008-08-08 22:20:28 följande:
    ahhh vilka ulligabulligagosigaklämgoa kinder...
    Jo tack =) har hon alltid haft
Svar på tråden Ser bebisen ut som på ultraljudet?