• reserverad

Apoteket vs salongs-shampoo

Vilket tror ni ar bast for har och harbotten; ett salongs-shampoo eller Apotekets oparfymerade shampoo?

Och hur ofta borde man byta shampoo? Nar en flaska ar slut?

• Svar på tråden Apoteket vs salongs-shampoo
  • Thmaca

ABSOLUT shampo från salong. Både för hår och hårbotten. Se dock till att få hjälp med att välja rätt produkt!

• Kamikazee

Jag har testat lite olika och har kommit fram till att schampon med så få ingredienser som möjligt är det bästa. Jag har väldig känslig hårbotten och har alltid haft väldigt torrt hår. Sedan läste jag en artikel om "no poo" dvs att inte använda schampo utan tvätta håret med balsam utan siliconer, mineraloljor och andra uttorkande ämnen. Det finns en tråd här på FL, sök på "no poo" så får ni fram den. Där finns länkar till hemsidor där det står mer utförligt.
    Jag kör inte helt med balsam-grejen utan använder schampo eftersom jag använder stylingprodukter som jag behöver få ut ur håret.
    Men iallafall, jag har märkt en helt klar förbättring sedan jag började använda mildare produkter, främst utan silicon. Siliconet kapslade in mina annars så torra hårstrån och gjorde att ingen näring eller fukt kunde tränga in i dem, vilket gjorde att håret förblev torrt och min hårbotten irriterad.
    Jag testade apotekets Apoliva oparfymerad och jag gillar den skarpt. Blir inte torr i hårbottnen och håret ser friskt ut.

Kontentan är alltså - ju färre kemiska tillsatser desto bättre.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • ooO Puman Ooo

Ja, det låter smart!

Kamikazee skrev 2008-08-08 22:49:11 följande:
    Jag har testat lite olika och har kommit fram till att schampon med så få ingredienser som möjligt är det bästa. Jag har väldig känslig hårbotten och har alltid haft väldigt torrt hår. Sedan läste jag en artikel om "no poo" dvs att inte använda schampo utan tvätta håret med balsam utan siliconer, mineraloljor och andra uttorkande ämnen. Det finns en tråd här på FL, sök på "no poo" så får ni fram den. Där finns länkar till hemsidor där det står mer utförligt. Jag kör inte helt med balsam-grejen utan använder schampo eftersom jag använder stylingprodukter som jag behöver få ut ur håret. Men iallafall, jag har märkt en helt klar förbättring sedan jag började använda mildare produkter, främst utan silicon. Siliconet kapslade in mina annars så torra hårstrån och gjorde att ingen näring eller fukt kunde tränga in i dem, vilket gjorde att håret förblev torrt och min hårbotten irriterad. Jag testade apotekets Apoliva oparfymerad och jag gillar den skarpt. Blir inte torr i hårbottnen och håret ser friskt ut.Kontentan är alltså - ju färre kemiska tillsatser desto bättre.
Svar på tråden Apoteket vs salongs-shampoo