• aiight

Byxorna töjer ut sig!

Köpte för flera månader sen dyra Lee byxor (smalare nertill)
    stretch 2%
    de är jättebra i ca 5 min, men när jag sätter mig eller har de på mig ett tag så blir de "skrynkliga" så att säga
    Har inte tvättat de ännu.. ska jag göra det?
    Blir det bättre?

Inte kul när de pösar upp sig efter ett tag. Blir inte tajta och sexiga längre

• Svar på tråden Byxorna töjer ut sig!
  • AnnaVirrPanna

jeans ska man ju just därför alltid ta en strl mindre än vanligt. för att de töjer sig.

• Nova Lii

så är det ju med hmjeans också! Man e snygg typ 10min, sen ser de ut som man har dragit på sen en stor säck. Men bara över låren, för i midjan sitter de som de ska:S så kan ju inte köpa mindre byxor, eller ja, om jag vill ha en stor hängbullemage. Men det vill jag ju inte :)

• aiight

hehehe förstår helt det med bullemage!
    får lite ändå trots att byxorna passar.. men det är mitt fel... måste träna!
    mindre storlek hade passat fint, men magen hade inte mått så bra.

dags att träna!

krymper de om man tvättar? typ 95 grader??

• Nova Lii

jo det finns ju alltid nått litet överhäng man skulle vilja önska bort! :) är ltie för lat för att träna regelbundet ;P

har du provat å torktumlat dem? då bruark mina jeans passa bättre en liten stund längre an vanligt iaf:p
    skulle ju inte va så kul om dom krömp FÖR mkt, eller på längden...

• xxJessikaxx

Har man stretch-jeans ska man inte använda sköljmedel för det förstör stretchen mer har jag fått veta, alltid ett tips iaf!

• SolOchSnö

Jag tvättar jeans i 40 grader och då krymper de till sig. Sköljmedel använder jag aldrig över huvud taget, idiotiskt allergiframkallande påfund.

Jag sträcker alltid jeansen lite när jag har tvättat dem. Typ tar tag i linningen och benen och sträcker ut dem. Jag inbillar mig att de får finare form och håller sig längre men jag vet inte. Prova, men sträck inte för mycket för då kanske du sträcker av stretchtrådarna.

Svar på tråden Byxorna töjer ut sig!