• mamman 76

Grönsallad till lax på midsommar....

Tänkte jag skulle bjuda på grillad lax, färskpotatis o ngn kall sås på midsommar....
    Sen hade jag tänkt att göra en mumsig grönsallad till....Ngn som har ngt tips på ngn god sallad inte den där vanliga med tomat gurka o sallad....
    Tacksam för tips?

• Svar på tråden Grönsallad till lax på midsommar....
  • Lilltrollan

hallojs!

jag brukar göra en sallad med det vanliga i, ibland har jag även rädisor i som omväxkling, om man gillar det, sen brukar jag ha i fetaost, o sen sån där dressingmix man blandar ihop, den blir sååå god! om man nu gillar ingredienserna :)

• Lilltrollan

kom på ett förslag till som kompisen bjöd på till möhippamiddagen.. en grönsallad med avocadobitar i.. suveränt god va den!
    nu kommer ja inte på mer *s*

• snart tre

Köp olika salladssorter (nej, ingen isbergssallad, det är en styggelse). Finns att köpa färdigt i påse och brukar ofta innehålla en tre-fyra olika goda sorter. Komplettera med en ask/påse ruccola eller färsk spenat. Köp goda söta körsbärstomater, fin avocado och rödlök som du finhackar och blandar i salladen. Blanda försiktigt runt allt (vänta med avocadon tills salladen ska serveras så den inte blir brun) och ringla över en god olivolja, lite balsamvinäger och dra ett par varv med saltkvarnen och med svartpepparkvarnen. Jättegott att ha till grillat kött/kyckling/lax.

• irrbloss

Gör en vanlig sallad. Köp bönor på burka (flera olika sorter), häll av och SKÖLJ av. Gör en dressing av en decci olivolja, salt, peppar och en msk dijonsenap. Färsk spenat är en riktig höjdare!
    Kasta i lite rödlök och kanske lite pepperonifyllda oliver. Busgott.

Om du serverar något mjukt bröd till maten, så kan du skippa potatisen helt. Det är ju modernt nuförtiden

Sen finns det ju mixer till kalla såser färdiga på affären. Santa Maria har en som jag glömt vad den heter, som är busgod

• sofieplopp

Vad sugen jag blir av att läsa om alla gooooda sallader *mums*

Svar på tråden Grönsallad till lax på midsommar....