• Elisabeth1979

Vid vilken ålder kan jag bära mitt barn framåtvänd i BabyBjörn?

Vid vilken ålder kan jag bära mitt barn framåtvänd i BabyBjörn?
    Min flicka är 11 veckor och är sedan ett par veckor tillbaka ganska stadig i nacke. Är det för tidigt att bära henne framåtvänd i selen? Hon gillar inte att sitta mot bröstet utan vill vara med och titta.

• Svar på tråden Vid vilken ålder kan jag bära mitt barn framåtvänd i BabyBjörn?
  • drömhus

Du ska aldrig bära ditt barn framåtvänd. Och absolut inte bära i en babybjörn alls. Köp en ergonomisk sele eller en sjal istället.

• JohannaÅ

Vänta tills nacken är riktigt stadig innan du vänder på henne. Vi vände på våra barn när de var mellan 3-4 månder.

• taca

Min son älskar att vara framåtvänd i babybjörn..Vi började med det när han var 3 månader....

• Juppepuppe

Håller med JohannaÅ: 3-4 månader. Hon ska vara hgelt stadig i nacken för att sitta fram och testa med korta stunder först.

Finns ingen anledning att INTE bära framåt. Vissa barn älskar att se sig omkring och blir glada och lugna av det.

• Blue Bear

Min syster började vid 3 mån.. han älskaaade det..

drömhus skrev 2008-08-09 10:15:31 följande:
    Du ska aldrig bära ditt barn framåtvänd. Och absolut inte bära i en babybjörn alls. Köp en ergonomisk sele eller en sjal istället.
    Fattar inte varför man inte kan ställa en fråga utan att man får en sådan komentar.. vissa kanske föredrar BB framför sjalar och annat..
    ***Pojke 080626 - alldeles underbar!***
  • drömhus
    Blue Bear skrev 2008-08-09 12:22:28 följande:
    Fattar inte varför man inte kan ställa en fråga utan att man får en sådan komentar.. vissa kanske föredrar BB framför sjalar och annat..
    Visst, tänk inte på era barn...
  • Karin W

11 veckor funkade finemang under kortare stunder för oss. Sonen mycket stadig i nacken och vid dryga 3 månader även längre stunder. Vi varvar med bärsjal och vagn, men sonen blir extremt grinig om han inte får bra utkik när han är pigg. Är han trött är dock bärsjalen suverän.

• Elipse

Vår dotter var tre månader och var faktiskt en nädvändighet för oss. Hon hatade att ligga i vagnen vaken och bakåtvänd i selen fungerade bara ibland. Det har aldrig varit några problem, det är väl olika för olika barn. Hade hon varit nöjd och belåten i vagnen hade det aldrig kommit upp.

Förstår argumenten som finns men det är lättare att säga när man har bebisar som inte skriker varje gång man ska ut....

drömhus skrev 2008-08-09 10:15:31 följande:
Svar på tråden Vid vilken ålder kan jag bära mitt barn framåtvänd i BabyBjörn?