• AnnikaL

Baby i baksätet? Måste rekommendera

Jag måste rekommendera en baksätesspegel om ni har babyn ensam i baksätet. Jag har länge och väl tittat på dem i butiken, men tyckt att de är lite dyra. Men när sonen hunnit bli 7-8 månader så slog jag slag i saken och köpte en iallafall. Jag måste bara säga att jag tycker det är jättebra, det är så skönt att kunna se sonen lite då och då när man kör och inte behöva stanna och titta till honom eller sitta och vara orolig för att han varit tyst länge. Den är värd varenda krona.

• Svar på tråden Baby i baksätet? Måste rekommendera
  • Joker

Har funderat på att köpa en, kanske skulle göra slag i saken.

• Anglatuss

kanske skulle införskaffa en sån sen då man får barn så man slipper byta bil har airbags ifram

• snart tre

Kul att höra om bra erfarenheter av sådan - har funderat på att skaffa en sådan också även om jag kommer att sitta i baksätet med vår knott i början. Men det känns bra att ha en spegel om någon kör själv eller vi båda vill sitta där framme.

• Wade

Jag tror den kostade ca 250 kr.

/ ...w

• jlsj

Ville bara hålla med TS. Vi har en Easy view-spegel. Stor och lätt att rikta. Det bästa köpet vi gjort (nästan i alla fall). Skönt nät man kör själv i bilen med vår lilla.

www.babyland.se/article.aspx

(Vet att det finns en länk direkt till tillverkaren men den verkar inte funka just nu)
    www.amvina.se/product.asp (tror det är denna)

• Mian

Vi köpte en vanlig backspegel till cyklar för 29:-. Funkar jättebra!

• Nannah

Vi kommer att skaffa en oxå

• invo

Jag har sett speglar för 69 på 2 olika ställen...

• Prinsessan Zelda

En fråga. Jag har lillkillen i baksätet, men i mitten. Kan man ha en sådan spegel ändå?? babyskyddet borde ju vara ivägen. nån som vet?

• AnnikaL

Prinsessan Zelda: Monterar man det högt på nackstödet borde det funka med en Easy view spegel, den kan roteras så den kan säkert justeras så det fungerar (det skulle möjligtvis vara om babyskyddets solskydd är går väldigt långt över stolen).

• Prinsessan Zelda

vi har inget nackstöd i mitten där bak. det är väl där man fäster den, eller?

• Älskeling

Jag håller med, det är verkligen bra med en spegel i baksätet, så man ser vad den lilla har för sig.
    Men jag skulle aldrig gå på att köpa en särskild baksätesspegel bara för de är för barn och på så vis mycket dyrare.
    Vi har en helt vanlig spegel som vi köpt för en tjuga eller så. Funkar kanonbra!!!

• sannalainen

Hejsan.
    Ni som har köpt en vanlig, billig spegel till baksätet....Hur har ni satt fast den?

• Älskeling

Vi har bara "kört in" den i ryggstödet. Sitter alldeles perfekt! Annars kan man säkert sätta fast den med ett snöre eller liknande.

• AnnikaL

Jag har inte vågat använda en vanlig spegel eftersom de kan splittras vid en krock. Jag har dock funderat på att ta en barnspegel (leksaksspegel - som ju är av folie och inte av glas). Är cykelspeglar "okrossbara"?

Svar på tråden Baby i baksätet? Måste rekommendera