• Armani

Vill bli blond igen, alla tips är välkomna!

Hade tänkt överraska sambon med att bleka håret igen efter flera år som brunett Har just nu en mahogny-brun toning i håret som har tappat färgen rätt rejält, är mer åt det ljusröd-dassiga hållet... Svårt att förklara.

Har iaf köpt hem en avfärgning, en intensivblekning och ett silverschampo- Räcker det? Hur tätt efter avfärgningen kan jag köra med blekningen?

Vill ha alla tips på hur jag ska gå till väga för att bli blond igen utan att sluta som ett morotsrött stoppljus

V. 32 (¯`°?.¸ ღBF 081007ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vill bli blond igen, alla tips är välkomna!
  • Linda82

ja det är ju alltid en chansning och väldigt svårt att få bort röda pigment från håret,men om jag var du ksulle jag testa iaf,kan ju alltid färga över d mörkare sen igen om d misslyckas...

• linjes

om jag va du skulle jag gå till frisören

• Familytime

Jag hade ALDRIG gjort det som du tänker göra. För det första kommer du med all säkerhet bli väldigt gul-orange, trots silverschampo. Det försvinner ju inte bara pga silverschampo, faktiskt. Jag har varit i din sits många många gånger och ångrat mig varenda gång. Så numera gör jag det succesivt. Jag köper sling-blondering från H&M för 59:90 kr. Den är den absolut bästa om man vill slippa rödgula toner. Sen kör jag bara i det och kör med silverschampoo lite. Sen några veckor senare gör jag fler, väntar och gör fler om jag nu vill vara HELT blond. Jag vill personligen inte det, eftersom det ser så fejkat ut, trivs bättre med lite blandat liv i håret. Och så passar jag inte i sån där platinablont hår heller.

• Emerald88

Chansen att ditt hår blir orange om du gör på det där sättet, är nog ganska stor. Jag har färgat mitt hår från kolsvart, till ljusblond som jag har nu. Först hade jag i en avfärgning. Väntade några dagar, hade i en avfärgning till. Då blev ju håret blondt, gult och orange. Efter det så använde jag en Extra ljus askblond nyans. Så vips så är håret blondt. Loreal Preferance *stava* Extra ljus askblond är väldigt bra tycker jag, så testa på den.

• Armani

Jo jag är medveten om att det är svårt att få ur röda pigment, det var ju lite därför jag startade tråden Men hur ska jag annars få bort gammal färg ur håret om jag inte kör en avfärgning?? För det blir väl ännu värre resultat om jag bara kör i en blondering/slingning direkt på all färg som sitter i??

Känns onödigt att gå till frisör och göra det för så mycket pengar om jag skulle ångra mig lika snabbt igen (skulle vara typiskt mig).

• Armani
    Emerald88 skrev 2008-08-09 17:52:33 följande:
    Chansen att ditt hår blir orange om du gör på det där sättet, är nog ganska stor. Jag har färgat mitt hår från kolsvart, till ljusblond som jag har nu. Först hade jag i en avfärgning. Väntade några dagar, hade i en avfärgning till. Då blev ju håret blondt, gult och orange. Efter det så använde jag en Extra ljus askblond nyans. Så vips så är håret blondt. Loreal Preferance *stava* Extra ljus askblond är väldigt bra tycker jag, så testa på den.
    Så du tror det behövs två avfärgningar??

De produkter jag har hemma nu och som jag blev rekomenderade är:

Lóreal Perfect Blonde- Avfägning

Och

Schwarzkoptf Poly Blonde Extreme/ Extra intensiv blondering (5-7 nyanser)
  • Farth Vader

Enligt min barnmorska ska man absolut inte bleka håret när man är gravid (pga. dom starka kemikalierna). Frisörer vägrar ofta att bleka/färga håret på någon som är gravid.

Är inte så väldigt insatt när det gäller just detta men du kanske skulle fråga runt lite om det är okej att bleka?

• Whilda

Blekning är helt okej enligt fler BM jag har pratat med.
    Och även hårfrisörskor oxå
     Det kan bli så att färgen inte blir som önskat resultat p.g.a hormonerna i kroppen .
    Men skadligt - Nej , det finns INGA studier för det

• Smuliz
    Svar på #7
    Farth Vader skrev 2008-08-09 18:08:02 följande:
    Enligt min barnmorska ska man absolut inte bleka håret när man är gravid (pga. dom starka kemikalierna). Frisörer vägrar ofta att bleka/färga håret på någon som är gravid.Är inte så väldigt insatt när det gäller just detta men du kanske skulle fråga runt lite om det är okej att bleka?
    Det är en myt. Det "enda" som kan hända är att det kan bli missfärgat pga alla extra hormoner man har
  • Farth Vader

Whilda: Jag googlade lite och som vanligt hittar man då en massa sidor som varnar för att bleka och lika många som säger att det är okej .

Säkert ingen större fara, borde väl höra mer varningar i så fall. Min BM var kanske lite väl förbjudande när det gäller det mesta .

• frecklefart90

Om jg var du skulle jag göra slingor med avfärgningen så det ser naturligare ut. Kanske vänta någon vecka så håret får vila och sedan ta blonderingen.

• Armani
    Farth Vader skrev 2008-08-09 18:08:02 följande:
    Enligt min barnmorska ska man absolut inte bleka håret när man är gravid (pga. dom starka kemikalierna). Frisörer vägrar ofta att bleka/färga håret på någon som är gravid.Är inte så väldigt insatt när det gäller just detta men du kanske skulle fråga runt lite om det är okej att bleka?
    Har funderat en del på det där, det är ju som du säger ganska starka kemikalier och alla säger olika om hur vida det är okej eller inte... Om man liksom "stänger in" håret då man bleker det, täcker över det alltså, så borde det ju inte lukta så mkt.
    frecklefart90 skrev 2008-08-09 18:25:53 följande:
    Om jg var du skulle jag göra slingor med avfärgningen så det ser naturligare ut. Kanske vänta någon vecka så håret får vila och sedan ta blonderingen.
    Smart Det kanske man skulle satsa på då.

Men hur blir det om man använder silverschampo då man endast slingat, katastrof eller gör det ingen större skillnad??
  • frecklefart90
    Armani skrev 2008-08-09 18:36:09 följande:
    Smart Det kanske man skulle satsa på då. Men hur blir det om man använder silverschampo då man endast slingat, katastrof eller gör det ingen större skillnad??
    Alltså schampot fungerar ju genom att det är något i det så att håret ser mindre gult ut. Det är ju inga bestående resultat så det spelar ju ingen roll.
    Tycker det är snyggast om man slingar en gång först, då ser det inte lika skarpt ut heller.
Svar på tråden Vill bli blond igen, alla tips är välkomna!