• ming

Vid vilken ålder "bör" man senast flytta hemifrån?

Vid vilken ålder "bör" man senast flytta hemifrån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken ålder "bör" man senast flytta hemifrån?
  • Familytime

Jag vill inte ha 20-åriga barn hemma! I den åldern hade jag redan ett barn och hade bott hemifrån i fyra år! Det får mina barn också lära sig att göra!

• Eisa

Ja... Jag förstår inte hur man kan vilja gå och skava på sina parents längre än till 18 år. Men det är ju inte konstigt att bo hemma tills man är... 20 i alla fall.

• ming

Själv tycker jag senast vid 21 års ålder. Efter det känns det bara konstigt att bo hemma, om det inte beror på särskilda omständigheter.

• Howdahkan

Senast vis 21 års ålder för då har inte föräldrar längre försörjningsplikt och man börjar ha kommit en bit i sin utbilning eller så är man färdig men oftast så har man nån form av jobb...

Själv flyttade jag hemifrån vid 16 år och ägde mitt första hus vid 18 års ålder...

• sheeba

Hm svår fråga allberor ju på hur man har det på jobbfronten om man är själv ingen partner mm. Men jag kan nog tycka att vid 25 års ålder bör man har flyttat hemmi från. Då har man ju ändå kommit en bit efter gymnasiet.

• Thaleia

Tycker det är svårt att säga en exakt ålder men senast vid 25 år.

• fairyfloss

Senast 20. Tycker man kan bo hemma tills man gått ut gymnasiet (vilket många gör vid 20), sen får man flytta! Jag flyttade ut när jag var 17, vem orkar med föräldrarna längre än så?

• Michayla

Min kusin I Uruguay är 43 år och bor hemma. Det är hans lön som betalar hyra och mat då mamman måste ta hand om den sjuka fadern och deras pengar knappt räcker till medicin.
    Min farmor bor hos min faster av ekonomiska anledningar där med..

Vet hur många 18-25 åringar som helst som bor i egna lägenheter men mamma och pappa får betala hyra, teleräkning elen osv..

jag flyttade hemifrån vid 19 och jobbat sen jag slutade skolan.. men med tanke på hur många arbetslösa det finns idag tänker inte jag sparka ut mina barn då de fyller 18..

jag förstår att barn vill flytta hemifrån tidgt, men mina barn får iaf bo hmma tills de har råd att försörja sig själva!!

• Discodivan

eftr gymnasiet är det dags att flytta

• kokoskärlek med bubblor

Jag kan svara personligt vad som skulle kännas "senast" för mig, men jag kan väl inte döma andras val och situationer som fört dem dit...Därmed omöjligt att ge ett allmänt svar på frågan.

Svar på tråden Vid vilken ålder "bör" man senast flytta hemifrån?