• Lilla Fjun

Hur många gånger kan man ge Minifom-droppar varje dag?

Hur många gånger kan man ge Minifom-droppar varje dag?

• Svar på tråden Hur många gånger kan man ge Minifom-droppar varje dag?
  • Familytime

Det heter MINIFORM. Och man kan ge det vid varje måltid.

• Familytime

Nej, jag skoja bara. Det heter minifom, men det är så lustigt med någon som skriver rätt för en gångs skull! Var bara tvungen att jävlas lite! Hahahhaa!

• Lilla Fjun
    Min lille kille "småäter" mest så det blir ganska många gånger på en dag.
  • Familytime
    Lilla Fjun skrev 2008-08-09 17:42:18 följande:
    Min lille kille "småäter" mest så det blir ganska många gånger på en dag.
    Fast då kanske du ska lägga av med småätandet? Det kanske är det som ställer till det i magen? Några riktiga mål mat om dagen kanske hade varit mer skonsamt mot magen och du kanske slipper använda minifom?
  • sussie89

PÅ min BVC sa de 20 droppar innan måltid, fast med minst 3 timmar mellanrum!

~~Älskar min Stefan och vår Linnéa!~~
  • Eliin80
    sussie89 skrev 2008-08-09 18:21:46 följande:
    PÅ min BVC sa de 20 droppar innan måltid, fast med minst 3 timmar mellanrum!
    20 droppar? Det står 10 på förpackningen, så det har jag gått efter...Men man kan alltså ge 20 istället? Antar att det i så fall ger ännu bättre effekt?

/Elin
  • Takhiza

Nää effekten ändras inte direkt om du ger 10 el. 20 men minform är inget farligt att ge. De hjälper till att bryta ner skummet som blir i magen bara

Eliin80 skrev 2008-08-09 20:08:04 följande:
    20 droppar? Det står 10 på förpackningen, så det har jag gått efter...Men man kan alltså ge 20 istället? Antar att det i så fall ger ännu bättre effekt?/Elin
  • 08Mars

Japp, minifom kan du ge mer av. dEt tas inte upp av kroppen utan påverkar och bryter ner gaserna i magen och följer sedan med ut igen!

• misshallonsaft

våran lilla kille behövde 30 droppar varje måltid.. han hade kolik å 10 hjälpte inte. fick rådet av bvc läkarn att öka dosen.. enligt honm var de 10 droppar till de bebisar me mild magknip..

Filip bf 060319,Vilma bf 080728
  • livetärgött

När våran lillkille använde minifom så fick han inte varje mål utan ungefär var tredje timme, om målen var tätare än så så hoppade vi över dropparna. Gav 10-15 droppar, funkade fint för oss. Körde på tills han va 4mån å började med smakisar, ett kort uppehåll vid 3mån men vi fick börja igen då magen sa ifrån.

Lycka till!

• ninna29

Vi gav våran dotter 30 droppar före varje måltid o hon åt varannan timme dygnet runt. Enligt BVC var det bara att ge så mycket som behövdes.

Svar på tråden Hur många gånger kan man ge Minifom-droppar varje dag?