Inloggningsdosa Nordea
Fick den nya inloggningsdosan från Nordea i torsdags, men lyckas inte logga in???? Får fram kod mm. men när jag skriver in den kommer det upp att det inte går???? Fattar nada, nån som vet vad som ska göras???????
Fick den nya inloggningsdosan från Nordea i torsdags, men lyckas inte logga in???? Får fram kod mm. men när jag skriver in den kommer det upp att det inte går???? Fattar nada, nån som vet vad som ska göras???????
har du installerat dosan i dator? alltså programmet man kör den med?
japp de har ja
bra å du vill nu logga in på nordea då tar du å sätter i ditt kort i kortläsaren skriver in din pinkod där, sedan väljer du inloggning "e-kod" på nordeas hemsida. På dosan trycker du på "LOGIN" knappen å anger då koden som står nedanför raden med personnummer på nordeas hemsida "kontrollkod" när du gjort det trycker du "ok" knappen å då får du en kod av läsaren som du sedan skriver in på nordeas sida. Hoppas du förstår svårt att skriva de man vill säga :)
va visst lite sen i svaret! konstigt att de inte fungerar. Ring deras support de brukar ha öppet sent.
har gjort som man ska å då kommer denna text upp
Inloggningen misslyckades
Du har angivit fel uppgifter, eller använt en gammal kontrollkod. Försök igen. Vid upprepade felaktiga inloggningar spärras kortet för inloggning med e-kod i en timme.
ja jag får nog ta å ringa, e ju ingen panik, har ju kvar skrapkoder ett bra tag till :) men tänkte bara se om det var nåt jag missat *L* hmm ja ja mycke mysko e de, men tack för all hjälp iaf :)
Prova och byta dosa ni två...
Jag kan bara göra på mina dosa och sambon på sin...
När jag fick min dosa hade de misat att skcika ut koden så jag trode de var smms kod som jag har till mitt viskort men nej så var de inte vilket gjorde at jag ringde och fick en ny j kod hemskickad så kan ju vara så dom missat fler.
den förbaskade dosan suger, ett himla bök, jag har nog fått ett måndagsex...
inte fått nån kod, hmm e de allså det som kan va problemet?????
har ju oxå kört på visakorts koden
Har du provat att starta om datorn helt - jag vill minnas att jag hade samma strul men efter ett par omstarter av dator fungerade det helt plötsligt.
Exakt detta problem hade jag med i början. Jag ringde dom och dom fatta inte vad problemet var. Min kod spärrades t.o.m men sen fick jag använda den i bankomaten så den skulle låsas upp. Och en dag så bara hux flux så fungerade den.
Du ska logga in med skrapkortet och väl inne ändra något så du bara kan logga in med dosa sedan. Jag fick med ett papper där det stod instruktioner, fick inte du det?
fick bara med ett papper hur man loggar in, inget om nå skrapkoder,
Det är koden till kortet som man ska använda när man loggar in.
Alltså den du knappar in när du handlar i affären.