• HannaL

Inloggningsdosa Nordea

Fick den nya inloggningsdosan från Nordea i torsdags, men lyckas inte logga in???? Får fram kod mm. men när jag skriver in den kommer det upp att det inte går???? Fattar nada, nån som vet vad som ska göras???????

• Svar på tråden Inloggningsdosa Nordea
  • eec82

har du installerat dosan i dator? alltså programmet man kör den med?

• S N A F U
    HannaL skrev 2008-08-09 18:06:09 följande:
    Fick den nya inloggningsdosan från Nordea i torsdags, men lyckas inte logga in???? Får fram kod mm. men när jag skriver in den kommer det upp att det inte går???? Fattar nada, nån som vet vad som ska göras???????
    Med den nya dosan behövs ingen programvara, gör så här:

Under fliken E-kod på Nordeas sajt finner du tre fält.
    börja med att skriva ditt personnummer i det översta fältet,
    I fält nummer två står redan ett sex-siffrigt nummer, det ska du knappa in på din dosa, sen OK, sen ska du skriva in din bankomatkod (på dosan också), och sen OK, därefter kommer den kod upp som du ska skriva in på datorn. Sen borde det funka.
    Go east, tell me when you get there!
  • HannaL
    Svar på #3
    jo det har jag gjort å då kommer det upp att jag har fel kod, samma med sambons
  • eec82

bra å du vill nu logga in på nordea då tar du å sätter i ditt kort i kortläsaren skriver in din pinkod där, sedan väljer du inloggning "e-kod" på nordeas hemsida. På dosan trycker du på "LOGIN" knappen å anger då koden som står nedanför raden med personnummer på nordeas hemsida "kontrollkod" när du gjort det trycker du "ok" knappen å då får du en kod av läsaren som du sedan skriver in på nordeas sida. Hoppas du förstår svårt att skriva de man vill säga :)

• eec82

va visst lite sen i svaret! konstigt att de inte fungerar. Ring deras support de brukar ha öppet sent.

• HannaL

har gjort som man ska å då kommer denna text upp
    Inloggningen misslyckades
    Du har angivit fel uppgifter, eller använt en gammal kontrollkod. Försök igen. Vid upprepade felaktiga inloggningar spärras kortet för inloggning med e-kod i en timme.

• HannaL

ja jag får nog ta å ringa, e ju ingen panik, har ju kvar skrapkoder ett bra tag till :) men tänkte bara se om det var nåt jag missat *L* hmm ja ja mycke mysko e de, men tack för all hjälp iaf :)

• MissSindra

Prova och byta dosa ni två...
    Jag kan bara göra på mina dosa och sambon på sin...

• vänat

När jag fick min dosa hade de misat att skcika ut koden så jag trode de var smms kod som jag har till mitt viskort men nej så var de inte vilket gjorde at jag ringde och fick en ny j kod hemskickad så kan ju vara så dom missat fler.

• sparapengar

den förbaskade dosan suger, ett himla bök, jag har nog fått ett måndagsex...

• HannaL

inte fått nån kod, hmm e de allså det som kan va problemet?????

• Miffomorsan
    HannaL skrev 2008-08-10 12:44:33 följande:
    har ju oxå kört på visakorts koden
    Jag har Nordeas dosa och på min ska man använda vanliga uttagskoden - dvs de 4 siffror man har för att ta ut pengar i bankomat med.
  • Miffomorsan

Har du provat att starta om datorn helt - jag vill minnas att jag hade samma strul men efter ett par omstarter av dator fungerade det helt plötsligt.

• DOLCE FAR NIENTE

Exakt detta problem hade jag med i början. Jag ringde dom och dom fatta inte vad problemet var. Min kod spärrades t.o.m men sen fick jag använda den i bankomaten så den skulle låsas upp. Och en dag så bara hux flux så fungerade den.

• Rigmor Mortis

Du ska logga in med skrapkortet och väl inne ändra något så du bara kan logga in med dosa sedan. Jag fick med ett papper där det stod instruktioner, fick inte du det?

• HannaL

fick bara med ett papper hur man loggar in, inget om nå skrapkoder,

• FruSundahl

Det är koden till kortet som man ska använda när man loggar in.
    Alltså den du knappar in när du handlar i affären.

• Rigmor Mortis
    HannaL skrev 2008-08-10 15:23:57 följande:
    fick bara med ett papper hur man loggar in, inget om nå skrapkoder,
    Konstigt. Jag fick en utförlig instruktion på hur jag skulle logga in med skrapkortet en sista gång och sedan - som inloggad - ange att jag skulle börja använda dosan istället (efter att ha angett det var kortet med engångskoder oanvändbart)
Svar på tråden Inloggningsdosa Nordea