• Pajsarn

Behöver tips på utklädnad till maskerad tema film!!

Vi ska på Maskerad med temat film och jag har helt kört fast. Vill ju att det ska vara någorlunda enkelt att skaffa utstyrsel samtidigt som det ska vara lite annorlunda och roligt. Kan ngn tipsa om nån bra sida med kläder/peruker?! Men framförallt - vem/vad ska jag vara??? Ös på med tips tack!

• Svar på tråden Behöver tips på utklädnad till maskerad tema film!!
  • ellen81

vet du vad någon annan ska vara? Tema film är ju väldigt stort!!

• Pajsarn

Nä jag vet inte det och det är väl just därför att temat är så brett som jag har svårt att komma på ngt...

• devega

har du någon favoritfilm eller favoritgenre? då har du ju minskat utbudet att välja på.
    om jag hade varit bjuden på en sån maskerad hade jag tänkt ut vilka mina favoritfilmer varit och sen letat efter en karaktär som jag kunde klä ut mig till.

tips på filmer med roliga/välkända karaktärer är: kill bill, gudfadern, pirates of the carribbean

• Do not PANIC

Ska också på maskeradfest framåt hösten och har viss beslutsångest... Har googlat mig gråhårig och hittat några sidor under vägen. www.buttericks.se, www.eksons.se eller kanske www.maskeradklader.se har ju lite att välja på.

Själv har jag funderat på att vara Uma Thurmans karaktär i Pulp Fiction, men jag skulle även kunna tänka mig Morticia Addams, Silas i Da Vinci-koden eller kanske den otäcka tjejen i The Ring (men då måste jag väl se filmen först och det vet jag inte om jag vågar...!). Skulle vara roligt att göra något som ligger långt ifrån mitt vanliga, ganska osynliga, jag!

Skulle kunna tänka mig att sy mina kläder om det blev nödvändigt, men det är dels svårt att hitta mönster och framförallt svårt att bestämma sig... Någon i Sagan om ringen hade också varit roligt...

• Redsun

Vi var på en sån maskerad en gång. Där var två tjejer utklädda till uma i pulp fiction (bara en vit skjortblus, svart kjol o svart peruk ju), en rambo, en indiana jones, en james bond, fler kommer jag inte på.

Svar på tråden Behöver tips på utklädnad till maskerad tema film!!