• Nefta

Får man ta med någon in på hotellrummet?

Jag ska på en affärsresa till sthlm om en vecka, och har bokat enkelrum på ett hotell(adlon). Tanken är att en kollega ska komma över och vi ska få en del jobb gjort under några timmar, tänkte då vara på mitt hotellrum.
    MEN nu fick jag höra av en bekant att det inte är alltid man får ta med folk in på rummet när man har enkelrum?

Stämmer det? Någon som bott på Adlon hotell och vet hur det är där?

• Svar på tråden Får man ta med någon in på hotellrummet?
  • Fru Gustavsson

har sovit mycket på hotell och aldrig hört att man inte får ta med någon på sitt (enkel)rum. I förra arbetet reste jag mycket och hade vänner i andra städer, och det var aldrig något problem med att de hängde på mitt rum ett par timmar hit eller dit..
    En annan sak om personen skulle sova över hela natten, tänker jag...men ring och hör efter så är du säker!

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Free Spirit

Tro heller det ikke er ulovlig å ta med noen på et enkelt rom, så lenge personen ikke overnatter der..bor gratis!!

Men kan du ikke ringe hotellet å fråga? Så slipper du lure og evt. ha dårlig samvitighet..

• anarkokapitalist
    Nefta skrev 2008-08-09 21:29:23 följande:
    Jag ska på en affärsresa till sthlm om en vecka, och har bokat enkelrum på ett hotell(adlon). Tanken är att en kollega ska komma över och vi ska få en del jobb gjort under några timmar, tänkte då vara på mitt hotellrum.MEN nu fick jag höra av en bekant att det inte är alltid man får ta med folk in på rummet när man har enkelrum?Stämmer det? Någon som bott på Adlon hotell och vet hur det är där?
    Just nu är jag glad över att jag inte är din sambo...
  • Nefta
    anarkokapitalist skrev 2008-08-10 00:40:19 följande:
    Just nu är jag glad över att jag inte är din sambo...
    Varför då?
  • anarkokapitalist
    Nefta skrev 2008-08-10 00:41:14 följande:
    Varför då?
    Tror du han kommer bli glad om han visste om detta?
  • emtono

Hennes kollega kanske är en TJEJ?

• Nefta
    anarkokapitalist skrev 2008-08-10 00:43:40 följande:
    Tror du han kommer bli glad om han visste om detta?
    Ursäkta? Jag FÅR åka på affärsresor för min sambo. Precis som att han får åka på affärsresor för mig.
    Varför i hela världen skulle han inte bli glad över det?
  • anarkokapitalist
    emtono skrev 2008-08-10 00:45:19 följande:
    Hennes kollega kanske är en TJEJ?
    Spelar väl ingen rol vilket kön man är otrogen med...
  • Bellsam

Om det handlar om jobb i några timmar så tror jag inte att det ska vara någon fara. Du kan ju alltid säga till dom på hotellet innan så att de vet. Är väll skillnad om personen spenderar natten där.

• futura

Om det är ett större hotell undrar jag hur lätt det skulle vara för personalen att märka. När vi har bott på hotell i Sthlm så har vi haft med folk upp på rummet. Men där går det ju mkt folk ut å in så klart.

• Nefta
    anarkokapitalist skrev 2008-08-10 00:46:03 följande:

Men herregud, är du allvarlig människa?! Jag ska väl för fan inte va otrogen! Jag ska jobba! Och ja, kollegan är en tjej. Och jag tänder INTE på tjejer. Men det hade inte spelat nån roll om kollegan så hade varit en superhet kille. Jag älskar min sambo och har inga som helst planer på att vara otrogen.

• krabban

Jobbar på hotel i göteborg!
    helt ok att ta med kompis eller vän på enkelrum,men dom får inte sova där!

• Chomsky

Jag har tagit med mig folk in på mina hotellrum många gånger. Den enda gången någon har sagt något var i Prag när jag tog med mig en arbetskamrat upp för en drink. De trodde hon var prostituerad vilket hotellet hade en policy mot.

• Nefta

Tackar för (nästan) alla svar.:)

• Free Spirit
    anarkokapitalist skrev 2008-08-10 00:46:03 följande:
    Men hallo da!!! Hvem taler vel om utroskap?

Dessuten så anser jeg inte at detter er din bisness.
Svar på tråden Får man ta med någon in på hotellrummet?