• Anonym

Blöder vid ägglossning?!

Antar att det är fler än jag som får blödning i samband med ägglossning. Var bara lite nyfiken på mer exakt när runt ägglossningen ni blöder i så fall? Jag har ingen stenkoll på min ägglossning, men om den är "rätt" så blöder jag ett par dagar innan det e dax. Kan det stämma så, eller betyder det att jag har ägglossning tidigare? Hur tar man lättast reda på när man har ägglossning? Jag menar finns det några sätt att kolla det gratis?

• Svar på tråden Blöder vid ägglossning?!
  • Anonym (jag också)

jag har också samma problem.. jag har nyligen börjat använda p-piller men blöder lite ÄNDÅ vid samma tidpunkt. SÅ MÄRKLIGT! Är detta helt normalt?
    För mig kan blödningen vara något klumpig och blandad med ngt annat.. den ser ut som ngt smet.. alltså mer flyting då!
    usch

• Anonym

Så har jag också. Gick till gyn och frågad om det var ok. Fick göra UL och allt det där. Man hittade inga fel och gyn sa att det är helt ok. Ibland kan det tyda på myom eller cancer men oftast är det så att man har en så rejäl ÄL att det börjar blöda när ägget spricker ut ur äggstocken! Jag blöder i princip alltid när jag har ÄL inte mycket men att det kommer lite på pappret och i trosan.

Bra..så vet man när man har ÄL

• Anonym

Jag blöder rätt mycket tycker jag.. det kanske e något farligt då?!

• Anonym

Hur mycket blöder du då? Flera dagar eller?

• Anonym

En del blöder 4-5 dagar nästan som mens..

• Anonym

ja, jag blöder kanske 3-4 dagar då, som en liten mens kan man kanske säga

Svar på tråden Blöder vid ägglossning?!