• Anonym (orkar inte)

Någon med irriterad tjocktarm? diarre kommer bland människor!

idag va jag tvungen o åka hem från killen jag dejtar för jag fick så sjukt ont i magen, bara så där. hann inte va hos honom ens en halvtimme.. det här är inte enda gången. har hänt jätteofta nu under senaste halvåret.
    jag får så ont att det e så bråttom hem. idag tog jag taxi. kunde inte hålla mig .. eller jo det kunde jag precis tills jag stängt dörren hemma. sen kräktes jag o hade diarre o svettig panna.. trodde jag skulle dö.
    en gång kom allt i byxorna på gatan på natten. var på väg hem från en kompis för jag fått så ont.. sen kunde jag inte hålla mig.. massa gaser o kramper i magen, uppblåst mage också!allt kom ner.. många gånger.. hade då en lång kappa så ingen såg.. men det var HEMSKT!
    annars har jag väldigt bra jobb och gör karriär, är helt normal :)
    fy va jag hatar det här. det skrämmer verkligen bokstavligen skiten ur mig!!!

• Svar på tråden Någon med irriterad tjocktarm? diarre kommer bland människor!
  • Anonym (samma här)

jag har ett jobb där jag stundtals (ca 1 timme i sträck) inte kan gå ifrån. Finns liksom inte en chans att gå på toa under den tiden och min stora skräck är att behöva gå just då.
    Får också otroligt ont i magen och så kommer behovet av att snabbt kunna komma till toa. Har hänt några gånger men jag har i princip klarat mig, har varit VÄLDIGT nära dock att alllt kommit i byxorna.

spyr aldrig dock, gör du ofta det?

• Anonym (A)

Samma här, har levt med det i flera år nu. Jobbigast var att bli mamma faktiskt, att helt plötsligt MÅSTA lägga ifrån sig barnet och gå på toa. Det är liksom ingen annan som fattar än de som har samma problem.. Alla andra kan göra hela morgonrutinen, amma femtioelva gånger, ge katten mat och SEN gå på toa själva. Här är det direkt panik om jag känner att jag måste gå, så mitt barn har fått ligga på toagolvet flera gånger när jag har bajjat.. Har heller aldrig kräkts, däremot trott att jag ska dö på toan. Jag är också helt normal och ett akademikeryrke, det är bara min sambo och mina närmaste som vet om min åkomma.

• Anonym (orkar inte)

min mage funkar annars helt normalt. det här är mer ett akut problem som uppstått kansek 8 gånger i år.. men det är väldigt allvarligt då det händer. hela magen svullnar upp, jag får akuta magkrampar.. mår väldigt illa.. spyr och har diarre.. det är liksom ngt som irriterar magen som måste ut just då. tårarna rinner och det är hemskt.
    jag tog en taxi idag alltså från killen jag dejtar.. det var så hemskt. det va mening att vi skulle ha en mysig kväll med vin och film o hångel! o så va jag tvungen o åka hem.
    jag orkar inte ha såna där attacker längre, det är det värsta jag vet!

• Anonym (vänner)

det låter lite som att du borde gå till läkaren och be dom kolla så att du inte är mjölk elelr gluten allergiker. har vänner som är mjölkallergiker som reagerar precis så när dom fått i sig för mycket mjölk, eler mjölkproteiner. och samma med kompisen som är glutenintolerant hon har likadana symtom. båda kräks även vid dom här tilfällena.

• Anonym (samma här)

vid vissa tillfällen har jag också trott att jag ska dö. Har faktiskt svimmat på toalettstolen några gånger av smärtorna. En gång (när jag var ca 11-13 år ungefär) svimmade jag i kön i en affär pga detta. Min mamma fick släpa mig till en resturang en våning upp som hade toalett.

JAg har nog berättat för ganska många i min närhet (inte exakt vad som händer när jag låst dörren till toa men att jag har känslig mage osv) tycker att det är skönt att de vet så de förstår och kan hjälpa till om det behövs.
    Hur hr ni gjort med det?

• Anonym (A)

Det du har TS, kan ju vara något annat än IBS eller colon irritable.. Min mosters man fick precis en sån attack som du beskriver, det var tarmvred och han var tvungen att medicineras och till slut opereras, för det är farligt. Har du varit till läkare om detta?

Svar på tråden Någon med irriterad tjocktarm? diarre kommer bland människor!