• Callina

Någon som är duktig på mått ??? 10 gram i tsk?

Jag ska göra en proteinsmoothie där det ska ingå 10 gram proteinpulver men jag har ingen våg. Hur mycket tror ni att det är i tex tsk?

• Svar på tråden Någon som är duktig på mått ??? 10 gram i tsk?
  • ellen81

Jag har för mig att 25 g margarin är en msk, så det ska nog i mer än en tsk... men som sagt, jag vet inte.

• Callina

Jag tog 4 tsk.. men det kändes lite för mycket..

• MarlenaEvans
    Callina skrev 2008-08-10 09:47:14 följande:
    Jag ska göra en proteinsmoothie där det ska ingå 10 gram proteinpulver men jag har ingen våg. Hur mycket tror ni att det är i tex tsk?
    det beror ju på volymen av 10 g proteinpulvert.
  • Carola29

15gsmör är ialla fall en tesked

• 75majasmamma

1 tsk är ju 5 gram!! 1 msk är ju 15 gram!!

• Cecese
    75majasmamma skrev 2008-08-10 14:41:59 följande:
    1 tsk är ju 5 gram!! 1 msk är ju 15 gram!!
    Det är inte riktigt rätt. Hur mycket det är i gram beror ju på vad det är i måttet eftersom olika saker väger olika mycket. En tsk är 5 ml och en msk är 15 ml.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • MBert

Det brukar finnas omvandlingstabell på förpackningar med sånt. Annars sök på nätet. Det är säkert lite olika beroende på märke.

På en snabb sökning på nätet nu får jag fram att 5 msk är ca 31 g. Alltså är 10 g ca 5/3 msk vilket är lika med 5 tsk.

• Callina
    MBert skrev 2008-08-10 15:13:40 följande:
    Det brukar finnas omvandlingstabell på förpackningar med sånt. Annars sök på nätet. Det är säkert lite olika beroende på märke.På en snabb sökning på nätet nu får jag fram att 5 msk är ca 31 g. Alltså är 10 g ca 5/3 msk vilket är lika med 5 tsk.
    Då var jag ganska nära ändå Hopplöst när det inte finns tabeller på förpackningen.
Svar på tråden Någon som är duktig på mått ??? 10 gram i tsk?