• Anonym

Knöliga bröst - cancer?

Har så knöliga bröst att det är svårt att undersöka dem själv. Hittar flera ca 1 cm stora knölar, knutor och förhårdnader. En del mjuka en del hårdare. Ngn som haft det lika och det visat sig vara ofarliga knölar. Ska söka läkare. Tänk om det är cancer.

• Svar på tråden Knöliga bröst - cancer?
  • MiaP

Jag har en sådan ganska stor knöl. Var och undersökte i våras. Visade inget farligt alls, bara fettvävnad. Tydligen är det jättevanligt. Gå till vårdcentralen och få en remiss för mammografi om du är orolig. Bättre att få det kollat än att gå och oroa sig.

• abnocto

Bröst är knöliga så det gäller att känna igen nya knölar. Så märker du inte att de blivit fler eller större så tror itne jag det är någon fara.

• Anonym (Anna)
    MiaP skrev 2008-08-10 13:49:35 följande:
    Jag har en sådan ganska stor knöl. Var och undersökte i våras. Visade inget farligt alls, bara fettvävnad. Tydligen är det jättevanligt. Gå till vårdcentralen och få en remiss för mammografi om du är orolig. Bättre att få det kollat än att gå och oroa sig.
    Gjorde de något åt den knölen? Jag väntar på mammografi pga ett flertal tydliga knölar i båda brösten. Tror knappast att det är något farligt då jag är så ung men de stör mig enormt bara genom att finnas där. Tror ni man kan få dom bortopererade även om de är ofarliga? Vill inte ens låta min kille röra mig för de känns så tydligt
  • Anonym

Hade en knöl i bröstet som gjorde ont och växte. det vissade sig vara inflammation i vävnaden. efter medicin behandling försvann knölen.

• MiaP
    Svar på #3
    Nej, de gjorde inget åt knölen eftersom den inte är störande. Blir de väldigt stora kanske det är lämpligt att ta bort. Men jag blev tagen på allra största allvar. Mammografi, ultraljud, cellprov och sedan fick jag svar på två dagar då läkaren ringde hem.
Svar på tråden Knöliga bröst - cancer?