• Lilla Ior

Någon som vet nåt om Crescent compact?

Undrar lite hur den är. Bra/dåligt?

Tycker den ser bra och snygg ut men vet inte mkt om den.

• Svar på tråden Någon som vet nåt om Crescent compact?
  • Väntar på magen

Hejsan, jag tycker att dom är skit rent ut sagt. Köpte min i Augusti 07 och började använda den i Nov. Den häll i ca 5 månader. Då fick jag (efter en massa strul, te x att dom "tappade" bort min vagn på crescent) en ny. En -08 denna gång. Den rullade i 2 månader sen gick även den sönder. Nu har vi häft köpet och köpt en Urban Jungle -08 ist. Mycket bättre.

Mvh

• Lilla Ior

Lät ju inge vidare det där. Är lite nyfiken på vad det var som var fel på den? blev det samma fel på båda?

• Väntar på magen

(Kopierar detta inlägg från en annan tråd som jag skrivit i här inne)

1.Handtaget släppte när jag skulle dra upp min son för 1 trappsteg! (Livsfarligt)
    2. Hjulen var sne och vinn.
    3. Gnisslade en massa, trots smörjning.
    3. Gick till slut inte att fälla ihop pga något med vajjern.

Den lagades och jag hann rulla den i ca 1 vecka. Sen kom ALLA problem tillbaka.

Kontaktade crescent som var rent ut sagt OTREVLIGA. Usch och fy. Dom ville inte ge mig en ny vagn utan den skulle skickas till dom för lagning (IGEN!)

Skickade vagnen och vart lovad att den skulle skickas tillbaka inom 1 vecka med nytt chassi. Jag väntade i 3 veckor och det kom ingen. Deras ursäkt var att den kommit på villovägar?!

Dom skickade då en ny. En 08 och jag tänkte att denna måste ju bara vara bättre.

Men efter 1-2 månader kom dessa problem igen!!!

Nu har jag lyckats häft köpet och kan inte vara gladare! Vem vill dra ett barn i en vagn som inte är säker på fem öre! (Hur denna kunde klara konsumentverkets tester är ett stort frågetecken för mig) Jag vet att det kan strula med många vagnar men aldrig mer en crescent!

Har nu köpt en Urban jungle och den är verkligen super!!

Hoppas du hittar en bra vagn som du blir nöjd med.

Kram

• Lilla Ior

usch då! det där lät inte alls kul. särskilt när det blev med båda vagnarna. kan ju alltid bli fel med nån men så borde det inte få bli som det blev för dig.

Måste bara fråga hur det blev när handtaget släppte?
    Menar du att handtaget lossnade helt vid höj-och sänkfunktionen, eller satt det fortfarande fast i barnvagnen, men löst hängande?? sitter det fortf fast i barnvagnen borde det ju innebär att barnet kan flyga ur om det inte sitter fast. ja farligt vilket som eg.
    Hände detta med båda vagnarna?
    Viktigt att veta då vi trots allt bor på 2:a vån och jag brukar dra upp vagnen ibland. känns inte bra om sånt kan hända då.

Får nog ta oss en funderare hur vi ska göra. den kändes ju bra på det viset att man inte kom så nära vagnen när man går, med tanke på att vi båda är rätt långa.

• Väntar på magen

Spärren i handtaget släppte. Alltså handtaget satt fortfarande kvar. Svårt att beskriva men man kan ju häja och sänka handtaget och just där så åkte det i botten och jag höll på att tappa vagnen. Och det gällde bara ett trappsteg.

Det hände tyvärr med båda vagnarna. Har hört av fler som säger samma sak och affären där vi köpte vagnen har slutat sålt crescent av många andledningar. :/

Fundera gärna på att köpa en annan vagn som är säker för det är inte denna.

Mvh.

• lajos

jag har en crescent compact och jag har inga problem med min. Den är superbra. Bra liggläge, skön o köra, blir liten ihopfälld. Bra helt enkelt.

• Mumin75

Har ingen Crescent compact men köpte en annan Crescent (Logic, 3-hjuling) för ett tid sedan. Detta är den sämsta vagn jag någonsin haft. Ena hjulet (höger) lossnade hela tiden. Ibland hann man gå en kilometer och ibland hundra meter innan hjulet trillade av. Jag fick 2 nya hjul och det var precis likadant med det nya högerhjulet. Vänsterhjulen satt ju kvar så vagnen gick ju att använda med två vänsterhjul men jag satte på lufthjulen från en av våra andra vagnar istället. Men vagnen var ingen höjdare ändå för det var så dålig konstruktion på framhjulet och det fanns inget skydd som höll grus borta så man var tvungen o plocka av hjulet hela tiden för att plocka bort grus som fastnat och gjort så att vagnen inte gick att svänga. I butiken där jag köpt den var de otrevliga och anklagade mig för att inte ha satt dit hjulen ordentligt så jag fick inte reklamera den.

Nu står vagnen i förrådet och jag har inte ens mage att sälja den vidare.

Har hört mycket skit om crescentvagnarna och för vår del kommer det aldrig mer bli en crescent!!!

• pemi

Vi har en crescent compact (sulky) till dottern. Är supernöjda med den!

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Lilla Ior

Lät inge bra det där med handtaget och att det dessutom blev med båda vagnarna.

Jag använder ju vagnen rätt mkt och bör därför vara hållbar. Körs mkt och fälls ihop en del + lite i trapp.

Det klart det måste finnas nån vagn som är bra också, men vet inte om man vill riskera att få en dålig om de nu har så dåligt bemötande. Sånt är trist.

Får kolla vidare lite.
    Kom gärna med tips på vilka vagnar ni anser är bra alternativ. Ska fungera bra i snö också!

Svar på tråden Någon som vet nåt om Crescent compact?