• Riva

Kan jag ta ut lägsta nivå dagarna på helgen då jag jobbar 100% i veckan?

Tänkte jobba 80% måndag- fredag, fylla ut med en fp dag i veckan så att det blir 100%. Sedan tänkte jag ta lägstanivådagar lör-sön. Kan man göra så eller får man bara fylla upp till 100%?

• Svar på tråden Kan jag ta ut lägsta nivå dagarna på helgen då jag jobbar 100% i veckan?
  • Me o Mike

Nej du kan ej ta ut helger så utan du måste även då ta ut en vardag i samband med helgen.. Alltså måndag eller fredag.

• Busbellan
    Zack o Bella skrev 2008-08-10 19:13:43 följande:
    Nej du kan ej ta ut helger så utan du måste även då ta ut en vardag i samband med helgen.. Alltså måndag eller fredag.
    Nej, lägstanivådagarna får man ta enbart på helgen om man vill
    Mamma till Nora, August och Ella
  • MiaB72

Precis som Nogula skriver - du får fylla ut med lägstanivådagar på helgen, har jag själv gjort

• Me o Mike
    Nogula skrev 2008-08-10 19:15:16 följande:
    Nej, lägstanivådagarna får man ta enbart på helgen om man vill
    Är det nytt då eller?? Man fick ej det förr..
  • Busbellan
    Zack o Bella skrev 2008-08-10 19:17:01 följande:
    Är det nytt då eller?? Man fick ej det förr..
    Nej, tror inte det är nytt. Sjukpenningsdagar får man däremot bara ta på helgen om man tar mån eller fre.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Sing Star

Men får man fylla ut med lägstanivådagar fast man redan har fyllt upp till 100%?

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • MiaB72

Man har alltid fått plocka ut lägstanivådagarna på helgen, men inte dina SGI-dagar, om du vill ta dem på helg så måste du också ta en måndag eller fredag.

• Riva

Oki, tack för alla svar! Som jag förstår det kan jag alltså ta ut lägstanivådagar på helgen fast jag fyllt upp till 100% mån-fre med sgi dagar!
    Har jag förstått rätt?

Hoppas.

• Me o Mike

Ok jag kan ju kanske ha blandat ihop sjukpenningsnivådagarna! Förlåt för min felaktiga info isf!

• Riva

Ingen fara, alla har vi fel ibland!

• LLNLLLNB

Zack o Bella: Så har jag också fattat det, så du är inte ensam om att famla i djungeln

• Me o Mike
    LLNLLLNB skrev 2008-08-10 21:36:06 följande:
    Zack o Bella: Så har jag också fattat det, så du är inte ensam om att famla i djungeln
  • CoolCat

En fråga till gällande detta:
    Jag har några dagar kvar med lägstanivå dvs 60kr/dagen som jag vill plocka ut på helger....

Jag har inloggning till FK och har försökt att begära ut föräldrapenning till lör och sön.

Måste man ha gjort en anmälan innan om jag exempelvis vill begära för helgen som gick eller måste man begära framåt ex. helgen som kommer?

Problemet jag har är att jag ibland är uppsatt som vikarie och de kan ringa in mig och har jag begärt lägstanivå dag så blir det ju galet.

Hur går ni tillväga när ni begär föräldrapenning?

• SSAnniee
    Svar på #13
    Man får ringa till Försäkringskassan och rätta till i efterhand och (till min stora förvåning) man kommer fram nästan direkt! De är dessutom väldigt hjälpsamma med detta.
Svar på tråden Kan jag ta ut lägsta nivå dagarna på helgen då jag jobbar 100% i veckan?