• lillaMolgan

Ont i leder efter graviditeten

Är det andra som har ont i alla sina leder efter att er bebis tittade ut?

Jag helammar och började känna av det i slutet av graviditeten men det har tilltagit sen bebisen tittade ut. Jag hade foglossning under graviditeten men det har nästan helt gått tillbaka utan nu gör det ont i alla leder.

Någon som vet vad detta kan bero på?

• Svar på tråden Ont i leder efter graviditeten
  • Jesster

Vad lustigt att du skriver det för jag har gnällt över att jag har ont i lederna ett tag nu. Dottern är 5 veckor imorgon. Jag ammar inte.

Mina händer och fötter "somnar" ibland vilket är ganska obehagligt men när det värker i nästan alla leder och huden är öm som när man har feber, då är det riktigt obehagligt. Inte en susning om vad det beror på!

Den som söker han finner - www.google.se
  • Dancia

Jag hade likadant och jag tror att det rent av är kroppen som tagit stryk av graviditet och förlossning och mycket mer liggande och stillasittande än vanligt. Att bebisen tagit upp de mesta vitaminer och näring kan ha en betydelse i det hela också.

Mitt tips är att börja äta Omega3 tabletter (jag började äta "Omega-3 Kvinna" ett par veckor efter förlossningen och mycket blev bättre efter det, ett annat tips är att börja ut och gå så kroppen får röra sig lite mer igen.

• Toni72

Jag hade också ont, framförallt i fötterna efter att ha vilat ett tag. Blev alldeles stel, kunde knappt gå nerför trappan efter att ha vaknat på morgonen. Var hos läkare efter ungefär nio månader efter förlossningen som tog prover men hittade inget fel. Tack och lov gick det över av sigsjälv efter ett år ungefär.

• jungfru76

Jag har oxå ont i bl a knäna och höfterna. På morgonen är man så stel så det känns som att man ska gå av.
    Ska till bm i nästa vecka så ska höra om hon vet varför.

• Elisabeth1979

Jag har också väldigt ont i framför allt knä, rygg och höfter. Är stel och kan knappt gå när jag har suttit ner eller legat ner en stund.
    Kan det bero på graviditeten. Snart 3 månader sedan förlossningen.

• ejja81

jag hade problem innan,,,men nu har de blitt värre

antingen blir det värre eller bättre efter en grav

såklart fick jag oturen på min sida,,men men hon är värld det! men önskar man slapp ha ont

• Ylle

åh, jag hade så ont! värst var det i fingrar, knän och fötter. jag trodde jag hade åkt på reumatism, men efter 1-2 månader var det helt borta!

• Elisabeth1979

Verkar vara vanligt det här. Trodde jag var ensam och började också fundera kring reumatism.
    Någon som vet vad det beror på och vad man kan göra för att bli bättre?
    Försvinner det av sig själv?

• Ylle

det är hormonerna som gör det. ät bra och ta hand om dig och poppa i dig en och annan värktablett om det kniper... det är dom enda råd jag kan ge.

• Habaladabala

Jag har oxå ont i lederna efter graviditet och min bm sa att det beror på amningen. Hormonerna gör att man mer eller mindre hamnar i klimakteriet av amningen och då är det vanligt med ledbesvär. Enligt henne ska det gå över närman slutat amma. *hoppas*

(Känner mej som en gammal kärring när jag knappt kan gå och har problem att ta mej upp och ner från golvet osv)

Elisas stolta mamma!
  • Rhonda Breeze

Har precis tagit 2 alvedon för att jag har så jäkla ont. I tår (!), vrister, knän, axlar, nacke o händer. Det har nu gått 2,5 månader sedan förlossningen....

• lillaMolgan

Tack för era inlägg "skönt" att höra att det inte bara är jag som har dessa problem.

Tack för tipset om Omega3. Jag ska ta och köpa det. Jag åt det under graviditeten men slutade precis innan förlossningen så det skulle kunna ha ett samband med att när jag slutade med dem så började jag få ont. Det kan ju inte skada att äta dem iaf :)

Det känns ju inte så skoj att man ska ha ont hela tiden som man ammar. Mitt lilla knyte bara är 7v och vill iaf amma det i 6mån så det får så bra imunförsvar som möjligt.

• jungfru76

Konstigt, jag ammar inte men har ont ändå :/ Kan väl vara gravid hormonerna som är på väg bort då kanske??
    Var 3 mån sen jag födde och har fått mensen tillbaka.

• TheMilky

här är också en, kan lnappt röramig på morgonen. Delammar.

• carro79

jag har likadant, ont i fötter, knän och händer samt rygg och höfter ibland har jag riktigt ont och det e inte så kul=( min dotter e 6 månader så det känns som det här inte kommer försvinna.....

• ejja81

lyckos er som det förvann på =) men jag hade problem redan innan.
    hade 50% chans att det skulle försvinna eller dem andra 50 till det värre,,,å jag har fått värre,

ändå gången det var riktig bra var under grav men då kom det ju andra saker som tog över det så ja här har jag ont dag in ¨ut.......

men men så är det

Svar på tråden Ont i leder efter graviditeten