• diddisen80

Förändrad smak. är det normalt?

Jag är i vecka 5 (4+3) första barnet och har märkt att saker jag äter inte alls smakar som dom gjorde förut. Värst är det på kvällen, då känner jag mej även uppblås. Vilket ju gör att jag är hungrig innan jag äter men tappar fort matlusten.
    Är det vanligt att man får smakförändringar ?

• Svar på tråden Förändrad smak. är det normalt?
  • osbeckistan

Jag är i v 24 och tycker fortfarande maten smakar annorlunda. Var illamående länge och då smakade allt konstigt, nu smakar mat bara mindre, inget är riktigt gott. Och jag kan inte äta fullkorn, jag som bara äter grovt bröd i vanliga fall.

• B Rus

För mej gick det över i typ tredje trimestern, då åt jag allt!

~ Stolt mamma till Tim 080321~
  • diddisen80

Jag som verkligen älskar mat,
    Hoppas det blir bättre längre fram.
    Får njuta av min graviditet i stället för mat.

• v i r r a

Det var det första tecknet på att jag var gravid - Allt började smaka beskt och/eller konstigt men mest beskt Jag idiotförklarade min stackars man som inte alls tyckte att potatisen till sillen smakade konstigt på bim -1, jag fick ett + dagen efter

Det gick över i v. 13 för mig tack och lov!!!

• Mimmi P

Jag tycker också att mycket mat har ändrat smak, men framförallt så tycker jag inte att nåt låter gott längre. Väldigt besvärligt att laga middag när man inte kan komma på nåt som man vill stoppa i munnen. Nu äter jag ändå men jag saknar den där känslan av att det ska bli riktigt gott att äta. Vad som smakar riktigt konstigt tycker jag ändrar på sig hela tiden. Jag är i v 12.

• Ziitoo

Hoppas mitt går över snart för jag vet verkligen inte vad jag ska dricka snart, jag kan inte dricka cola, pepsi, fanta, sprite, saft eller något. knappt vatten. Håller på att bli galen. Är i v.13.

• diddisen80

Mimmi P skrev 2008-08-11 06:54:00 följande:

Jag tycker också att mycket mat har ändrat smak, men framförallt så tycker jag inte att nåt låter gott längre. Väldigt besvärligt att laga middag när man inte kan komma på nåt som man vill stoppa i munnen. Nu äter jag ändå men jag saknar den där känslan av att det ska bli riktigt gott att äta.
    Det måste jag verkligen hålla med om, försökte handla i dag men allt jag tittade på tyckte jag verkade mindre gott.

Det som är mest konstigt är att det här med smaken är värst på kvällen.
    Åt matlåda på jobbet i dag, samma mat som i går kväll och i dag så smakade det som det skulle jättekonstigt.
Svar på tråden Förändrad smak. är det normalt?