• Helennnna

Hur onyttigt är popcorn?

Vet inte riktigt vilken kategori jag ska ta det under, fick bli denna. Men som frågan lyder, är popcorn onyttigt, eller nyttigt är det väl inte. men så mycket fett kan det ju inte innehålla heller va? det är ju bara poppade majskorn? =)
    Jag äter hellre det än chips om lördagarna då det är godisdags, det måste väl vara bättre?

• Svar på tråden Hur onyttigt är popcorn?
  • mammutten81

ENligt viktväktarna får man äta popcorn utan salt.

• getingmidja

Poppar du dem själv kan du äta dem med gott samvete, men micropopcorn är onyttigt.

• Kärnhuset

micropopcorn innehåller transfetter som man inte bör få i sig!
    Poppa själv så blir det nyttigare, billigare och godare.

• Helennnna

okej. så man kan äta popcorn som man köper i påsar som man poppar i kastrull? men inte micropop. har jag förstått det rätt då?=)

• Lotlas
    Helennnna skrev 2008-08-10 21:10:50 följande:
    okej. så man kan äta popcorn som man köper i påsar som man poppar i kastrull? men inte micropop. har jag förstått det rätt då?=)
    Ja, och så får du ju inte hälla på en massa salt eller smör, för då sabbas ju nyttigheten.
  • Cornelias mamma Pethra

Helt rätt. Och du ska helst poppa dem i olja, smör är inte så nyttigt.

• Kärnhuset

Ja. Det finns ju popcornmaskin också. Då behöver man inte lika mycket olja för att poppa. Sen finns det speciella skålar man kan ha till micron där man kan poppa själv, utan de färdiga påsarna med transfetter i.
    Men godast blir de nog ändå på spisen...

• Helennnna

okej. tack alla. då vet jag=) sitter å äter micropop nu, men de va sissta gången. hehe, äter vanliga i fortsättningen. ha en fortsatt trevlig kväll1 =) Kram kram

• mammutten81

Du ska poppa dom i majs eller rapsolja.

• Caelum

Jordnötsolja tycker jag blir bäst att poppa popcorn i!

• scrapparlotta

Poppa själv.....jisses det var längesen man gjorde. Men det var väl bara att hälla i lite olja och så i med poppcorna.....men det är ganska lätt att bränna dom va, om jag minns rätt....det var som sagt ett tag sen.

• abnocto

Här har ni en popcorn-beroende Jag har köpt en popcornmaskin som poppar genom att bara värma. Sedan tar jag bara lite salt, som ändå inte fastnar eftersom man inte använder något fett. Detta äter jag säkert varannan dag för jag ÄLSKAR popcorn och det måste bara vara nyttigt med alla dessa fibrer.

Svar på tråden Hur onyttigt är popcorn?