• Mosaik

Vattenmelon??

min tös blir extremt lös i magen ett par tim efter jag har ätit vattenmelon, tog ett tag för mig att lista ut vad de var hon blev lös av. men nu är det klockrent!

nån mer vars barn är känslig för vattenmelon, varför och visst kan man äta de ändå? om inte barnet har ont i magen förståss? och bara är lös vid ett tillfälle efter man ätit det

• Svar på tråden Vattenmelon??
  • Me o Mike

Va märkligt!! Det är ju bara vatten kan man tycka.. Men bra att veta!

• Djungelvrålen

Det har inte min son reagerat på...men det är änna olika!

Nu är han här vår lilla kämpe!
  • Mosaik

jag har läst att melon kan ge diarée, blev förvånad då men då slog de mig att jag ätit vattenmelon varje gång hon blivit lös i magen.
    kunde kanske tänka mig de om övriga meloner men just vattenmeloner känns ju som om de bara är just Vatten... men där ser man

• Djungelvrålen

Går det man har ätit över i mjölken på bara ett par timmar?! Det tar ju ett dygn för maten att gå igenom våran kropp...

Nu är han här vår lilla kämpe!
  • Mosaik

ja alltså ett par tim är väl en defintionsfråga, åt igår kväll och imorse var hon lös..
    de andra gångerna har de vart ungefär lika länge

• Always Love

De går över allt från 30-90min efter att vi ätit det.
    Det är vissa feta ämnen som tar längre tid, de med att de ska egenom vår kropp stämmer tydligen inte...

~ Stolt mamma till Kevin född 2001 och vår lilla Nova som tittade ut den 14/5-08
  • louiseL82

min dotter får jätteont i magen av vattenmelon..

• Maddeliix

Min dotter som annars inte skriker alls nästan skrek nästan 2 dygn i sträck när jag åt melon 2 gånger per dag då. Nu har jag inte ätit melon på 1 dygn och hon skriker som hon brukar så jag vågar inte ens äta upp vattenmelonen vi har *tårar*

• Manixa

Melon kan jäsa i magen särskilt i samband med annan mat, har jag läst någonstans.

Svar på tråden Vattenmelon??