• Indiansommar

Domningar i fingrar, vad kan det vara?

Usch, jag har problem med min vänster hand lillfingret och ringfingret domnar & är bortdomnat hela tiden. Känns som när man fått bedövning hos tandis, det bara surrar och domnar hela tiden. -97 op jag karpaltunneln i samma hand men då domnade alla fingrar. Pratade med doktorn i jan om detta, men så upphörde problemen som jag hade då, det var inte lika illa som nu, men nu har det kommit igen.
    Är det någon som vet vad den nerven kallas?
    Är det någon som gjort en sådan op? Lyckades den? Enligt min läkare så var det inte så stor changs att det lyckades med op. Men vad ska man göra åt det??

Usch, känner att det blev snurrigt!! Fattar ni vad jag menar?? Svara mig gärna!!

• Svar på tråden Domningar i fingrar, vad kan det vara?
  • E L I N
    Hej du..
    Jag fick liknande symtom härom helgen.. Hela min högra sida domnade bort stegvis..
    Åkte akut in till danderyd efter råd av vårdguiden.. Visade sig vara ett kraftigt migränanfall..
    Började just i fingrarna som du beskriver..
    Ring vårdguiden du med, bättre att vara på den säkra sidan.
    Väl inne på sjhuset förklarade neurologen att migränanfall har liknande symptom som en stroke..!
    Läskigt sånt där..Lycka till nu, du kan väl berätta hur det går?!
    Kram/E
  • Indiansommar

Men jag har inte ont i huvudet!! Hade du det? Menar du att jag får själva migränanfallet i fingrarna? Har inga domningar i själva armen...

• aihpoz

Jag får domningar/sockerdricka i händera under natten men så fort jag vaknar till och börjar röra på dom så går det över..dessutom får jag även värk i armar och axlar samtidigt..

När 1+1 blir 3
  • Indiansommar

Det låter mera som nerven som kommer ikläm i karpaltunneln. Så hade jag det innan op -97. Finns en enkel och bra op för att bli av med det!!

aihpoz skrev 2008-08-10 21:45:51 följande:
    Jag får domningar/sockerdricka i händera under natten men så fort jag vaknar till och börjar röra på dom så går det över..dessutom får jag även värk i armar och axlar samtidigt..
  • aihpoz
    Indiansommar skrev 2008-08-10 21:48:03 följande:
    Det låter mera som nerven som kommer ikläm i karpaltunneln. Så hade jag det innan op -97. Finns en enkel och bra op för att bli av med det!!
    Jag har läst och fått höra att man kan få så under en grav,och jag är ju gravid så...får vänta och se..
    När 1+1 blir 3
  • Indiansommar

Ja, det är vanligt när man är gravid. Men vet inte om det går över av sig självt. Det är en nerv som kommer i kläm.

• aihpoz
    Indiansommar skrev 2008-08-10 21:52:23 följande:
    Ja, det är vanligt när man är gravid. Men vet inte om det går över av sig självt. Det är en nerv som kommer i kläm.
    Får se hur det blir sen..har en bekant som hade så bara under sin grav..
    När 1+1 blir 3
  • Saarraa
    Indiansommar skrev 2008-08-10 21:52:23 följande:
    Oftast går det över när man fått barn, för det är vätskan i kroppen som gör att nerven kommer i kläm. Jag hade likadant och fick gå med skenor på båda handlederna.. Men efter förlossningen gick det över på bara några dagar, nu har jag dock fått något fel på enda handleden, inga domningar eller så, men det gör ont när jag böjer eller trycker på en speciell punkt.

Men jag skulle tippa på att det är karpaltunnel, prova köpa stödskenor från apoteket och se om det hjälper.
  • malingo

Jag hade samma problem när jag jobbade för mkt och var överansträngd. Fast då var alla fingrarna domnade. Det som hjälpte mig, förutom att byta jobb va att gå till en kiropraktor. Provade oxå på akupunktur en gång och det fick oxå domningarna att släppa men bara en stund så fler behandlingar hade nog behövt....
    Men det kanske är något att prova

Svar på tråden Domningar i fingrar, vad kan det vara?