• LifeOnMars

BUMBO för en tjock bebis (9,4 kg)?

Har en liten kille på 4 mån som vill inget annat än sitta upp. Har surfat och hittat att vikten egentligen inte spelar nån roll men att de rekommenderar upp till 10 kg. Behöver avlastning eftersom han är så tung så jag struntar i rekommendationen eftersom jag kommer att ha honom under uppsikt men då är frågan kommer hans tjocka lår att få plats i den? Vad jag förstår så är inte materialet inte hårdplast utan mer som Crocs-materialet. Då kanske det inte gör nåt att han sitter lite trångt i den, eller vad tror ni? Tack för era åsikter!

• Svar på tråden BUMBO för en tjock bebis (9,4 kg)?
  • Tyche82

Mina tjockisar har i perioder inte kunnat sitta i bumbon. Det har blivit för trångt om låren. 

Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • JewelGirl

Har själv bumbo med barn i åttakilosklassen, ganska smala barn men vi kommer sluta med bumbo när som bara för att pojken fastnar något i den när vi ska ta upp honom. Flickan (vi har tvillingar) är lite magrare kring låren men är nära på att rymma istället.

Hade nog försökt hitta någon annan form av babysitter där de kan sitta rätt upp. Men hur vore det med den klassiska Ikea-matstolen Antilop? En sån kanske ni behöver senare och man kan ju köpa med det avtagbara brickan till den så kan han leka sittandes (och senare ha matskålen där). Hade satsat på den på en gång

lycka till med en lösning!

• Tullemi

Vi kan inte heller ha Bumbon längre. Milea väger nu 8,5 kg (6 månader) och kilas fast när vi sätter henne i den. Ser inte skönt ut alls .

• ann0rlunda

hahahaha.. tur att vi inte fick en i doppresent då som var planerat. vår klump är 4 ½ månad och väger säkert runt 8.7 kg!

• Albin 080509

vart kan man köpa en bumbo??

Mamma till Albin
  • Tullemi
    Albin 080509 skrev 2008-08-10 23:20:02 följande:
    vart kan man köpa en bumbo??
    Dom brukar finnas i de flesta barnbutiker. Men kolla om du kan fynda en på Blocket istället. Den kostar runt 500:- i nypris så ett litet beg. fynd hade kanske inte varit dumt .
  • cloudberry79

Vidar sitter ännu bra i sin Bumbo, han är 70 cm lång och väger cirka 8 kilo, men det är nätt och jämnt att han sitter bra i den numera! Han kan numera sitta utan stöd, men jag använder ännu bumbon i duschen för att han inte ska halka runt på golvet så mycket.

LFG WOTLK
  • Buttelina

jag "tryckte" i min lille tjockis i den och han älskade det! jag fick hålla emot i bumbon när jag skulle ta upp han för han satt nästan fast i den. de där 10kg är inte superviktiga

Svar på tråden BUMBO för en tjock bebis (9,4 kg)?