• Littlefoot

Dopservetter - tips!!

Efter att ha letat på nätet efter ett ställe som kunde trycka våra dopservetter fick jag idén att testa själv med vanlig stämpel och stämpeldyna - och det funkade perfekt!!

Inte blev det fläckar när man vätte, och mycket billigare blir det dessutom! Så nu skall vi beställa en stämpel med ett passande motiv och så en stämpel med vår sons namn. Servetterna köper vi sedan på IKEA, 25:- för 100 st!

Billigt och personligt!!

People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Svar på tråden Dopservetter - tips!!
  • Habaladabala

Åhh jag vill oxå ha servetter med tryck men hittar ingen sida jag gillar. var köper du stämpel och färg?

Elisas stolta mamma!
  • hemlis

Det gjorde vi också, det blev jättefint och var hur lätt som helst

• NinnaBus

Hittade av en händelse ett reklamblad eller nåt för något pysselföretag där det stod hur man vek små tröjor av servetter. Så det blev blå små tröjor med en liten rosett fastlimmad, som en fluga ungefär och så skrev vi sonens namn på med guldpenna. Jättegulligt!!!!

• LEricson80

Jag tryckte oxå egna servetter till dopet, köpte bokstavsstämplar på slöjddetaljer i skara och tryckte namnet och en bebis under.

Ett tips är också att köpa blockljus och sätta dit vanliga silverstickers man kan köpa med små fotsteg eller text, hade även vaxband som jag klämde dit, bild finns i mitt galleri.

• Littlefoot

LEricson80: Jättefint!!

• Littlefoot

NinnaBus: Låter jättefint, men tog det inte en evig tid?

• Aannna
    LEricson80 skrev 2008-08-10 22:55:58 följande:
    Jag tryckte oxå egna servetter till dopet, köpte bokstavsstämplar på slöjddetaljer i skara och tryckte namnet och en bebis under.Ett tips är också att köpa blockljus och sätta dit vanliga silverstickers man kan köpa med små fotsteg eller text, hade även vaxband som jag klämde dit, bild finns i mitt galleri.
    Kollade i ditt galleri, så himla snyggt, men tog det inte en himla lång tid?? vi ska ha 40 gäster.....men riktigt snyggt var det....vill oxå göra något liknande
  • LEricson80

Littlefoot: tackar!

Aannna: Nja, visst tog det tid, men det gick skapligt fort ändå, man behöver ju inte trycka alla samtidigt :) vi hade ca 20 gäster, tar bra mycket längre tid att vika tröjor och sätta rosett på, det gjorde jag till förste sonens dop.
    Jag tryckte servetterna några veckor i förväg så färgen skulle torka ordentligt. Det blir ju i alla fall ingen annan som har likadana servetter :)

Lycka till!

• NinnaBus

Littlefoot
    Satte mamma och mormor på att hjälpa till och vika, så var de lite ur vägen.
    Ha, ha, ännu ett tips. Sysselsätt släkten... Min mamma och mormor bara tjatar och träter på varandra om de inte har nåt att göra så det gäller att ge dem sysslor så är de så snälla och lugna...

Svar på tråden Dopservetter - tips!!