• Smilly

Vad tjänar du affärsbiträde i 30 års åldern?

Arbetar som sjuksköterska idag. Måste verkligen komma på vad jag ska jobba med i framtiden. Vill helt bort från vården. Funderar lite på affärsbiträde.. Vill gärna höra från er som arbetar på tex Indiska, H&M mfl. vad ni tycker om arbetsförhållanden och lön?

• Svar på tråden Vad tjänar du affärsbiträde i 30 års åldern?
  • M C Catta

Jag är 24 och jobbar på Ica. Är ju samma fackförbund och kan tänka mig att lönerna är ungefär lika som i detaljhandeln.

Jag har en grundlön på ca 100 kr/timmen. På vardagar efter kl 18.45 (tror jag det är) är det 50% ob, efter 20.00 75%. Efter kl 12 på lördagar och hela söndagen är det 100% ob.

• mammamaj

kolla kollektivavtalet på handels hemsida.

• M C Catta
    Smilly skrev 2008-08-10 22:22:02 följande:
    Ok.... hmm vad brukar du få ut efter skatt?
    Nu jobbar jag inte heltid utan bara varannan helg. Då är det ju nästan bara OB-timmar så om jag jobbar ca 40-50 timmar i månaden brukar jag få ut mellan 4500 och 6000. Dom drar tydligen olika skatt också efter vad jag tjänar. När jag förra sommaren jobbade nästan heltid fick jag ut runt 13-14000 tror jag det var. Blir ju inte så mycket pengar om man jobbar vardagar och det är samtidigt inte så kul att jobba helger och kvällar...
Svar på tråden Vad tjänar du affärsbiträde i 30 års åldern?