• Indiansommar

Hur snabb är du med att betala på tradera?

När du vinner en auktion på tradera, hur snabb är du med att betala? Om det tex står att du har 3 bankdagar på dig i vinnarmailet, när betalar du då?
    Jag tycker att det är så himla trist med folk som inte betalar i tid när dom har vunnit mina auktioner, själv försöker jag betala så fort jag fått vinnar mailet.

Hur snabb är du med att skicka ut vinnarmail när du haft ute en auktion? Det är också så trist att behöva vänta på att få... Jag brukar försöka skicka ut inom någon timma efter det att auktionen gått ut.

Fy, vad negativ jag blev!! In med många positiva tankar nu!! Men var ärliga i era svar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 10:35
    Självklart gäller detta även Budera och andra auktions siter också!!!

• Svar på tråden Hur snabb är du med att betala på tradera?
  • Tigerunge

Skickar vinnarmail inom ett dygn.
    Betalar alltid inom ett dygn från att jag fått bankkontonummer att betala till.

• Tyche82

Jag brukar betala så snart jag får vinnarmailet. Nu har jag bara handlat typ 4 gånger så jag är väl ingen expert.

Jag har aldrig sålt något så jag vet inte hur snabb jag skulle vara med att skicka ut något vinnarmail.
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • trollmammsis

jag betalar så fort jag får kontouppgift... varje gång jag köpt har jag hört av mig före vinnarmejlet

dom gånger jag sålt så sitter jag själv vid datorn och håller koll och skickar mejl så fort den är avslutad

• Spegel

Jag vill helst betala irekt efter att jag vunnit, men ofta tar det sån tiiid innan vinnarmeljet ramlar in..då betalar jag direkt...

• Pormoicheia

Vi ropar aldrig in på tradera utan att ha pengar att betala med på kontot så oftast blir det att vi betalar samma dag auktionen gått ut (på sin höjd dagen efter).

Vi ser till att hålla ständig kontakt via mail och meddelar så fort vi gjort överföringen (har internetbank så det går både snabbt och smörtfritt) eller om annat dyer upp.

Har ännu inte börjat sälja saker själv på tradera, men den dag det blir av så kommer vi att försöka sköta det minst lika exemplariskt som vi sköter våra vunna auktioner.

• Sqti

Det med vinarmailet beror ju lite på när autkionen slutar och hur pass mycket tid jag har att ägna åt det.

Att betala brukar jag göra såfort vinnarmailet kommer eller om kontot står angivet i traderas mail och jag vet att ett vinnarmail inte kommer att komma. Men jag brukar faktiskt inte stirra upp mig om någon betalar för sent eller inte alls. Väljer de att avstå helt så lägger jag bara ut varan igen. Men visst kan jag förstå att du och andra som dig inte är lika överseende. Kan tänka mig att det blir drygt i slutändan om man råkar ut för detta för ofta.

• Dino78

Betalar oftast dagen efter, max två dagar efter.

Vinnarmail skickar jag samma dag eller dagen efter. Allt beroende på vilken tid auktionen går ut och vad jag gör. Kanske ska upp tidigt morgonen därpå och då sitter jag ju inte vid datorn och sen är jag upptagen dagen därpå. Allt kretsar ju inte kring Tradera så det kan dröja lite. Men som sagt, vinnarmail MAX 24 timmar efter avslutad auktion. Och betalning MAX två dagar efter jag fått vinnarmail.

DIF i själ och hjärta
  • Indiansommar
    Svar på #6
    Jag ÄR mycket överseende när det gäller betalningarna skickar tom ut flera påminnelser och får jag ändå inget svar då så ringer jag upp köparen om dom uppgett telefonnr. Men jag tycker ändå det är trist att folk inte kan betala i tid. I mina annonser står det tom att dom kan höra av sig om det är så att dom inte har möjlighet att betala nu om dom vill vänta på lön, barnbidrag mm. Men det jag tycker är dåligt är att dom inte svarar på vinnar mailet och ändå väntar lägne med att betala.
  • Indiansommar

Är det någon som vet hur det funkar med att få vinnarmailet med traderas utskick av mail till vinnaren? Är det bara för företagare eller?

• miliasmamma

Jag betalar samma dag eller möjligtvis dagen efter att jag fått mailet.

Svar på tråden Hur snabb är du med att betala på tradera?