"Fyspray" ?
Vi har lite problem på gården med katter som gör ifrån sig i sandlådan.
Så jag tänkte testa "fyspray", men nu undrar jag om det kanske kan vara farligt för barnen?
Har ni någon koll på vad den där sprayen innehåller?
Tack tack!
Vi har lite problem på gården med katter som gör ifrån sig i sandlådan.
Så jag tänkte testa "fyspray", men nu undrar jag om det kanske kan vara farligt för barnen?
Har ni någon koll på vad den där sprayen innehåller?
Tack tack!
*puff*
Jag har Antignagspray från Limex och på den står det: Iospropylalkohol 60-100%, Metyletylketon 5-10%, butan 10-30%, Propan 10-30%. Blir inte klokare av det men det står att det är helt ofraligt för katten men om man sprutar för mycket så kan ångorna göra att man kan bli lite snurrig och så kan man bli irriterad i ögonen.
Jag sprutar typ i en sekund på ställena, funkar skitbra.
Ja, den funkar ju i alla fall inte på kärringar
Tack för kvällens asgarv, Markko!
Och du Minna...ingen fara med ungarna, funkar inte på dom heller
Ett annat tips är att gräva ned apelsinskal kring sandlådan, det är iaf så gott som giftfritt för barnen.
men när apelsinskalen börjar mögla då och barnen kanske hittar dom???
Haha! Tänk om man kunde hitta en fyspray för jobbiga kärringar på bussen också..
Nej nu var jag elak.
Men tror ni man törs spraya i sanden då? Eller det kanske räcker om jag bara sprayar runt omkring lådan....?
du kan juh göra en egen fy spray ... med citrus saft.. pressa citron och apelsin å spruta med det.. har hafft ut apelsin skal i rabaterna för att katterna inte ska vara där hos min far men även sprayat dit egen gjorda fyspray..
har än så länge har det fungerat.. lycka till!
men står det inget på burken ?
Chantelle-- Tack så jättemycket för tipset!! Det ska jag prova!!
Markko-- men jag har ju inte köpt sprayen än!!
men läs på den i affären då innan du köper den
VARFÖR göra det när fl finns?
annars kan jag skicka ett kort på svärmor, då håller det mesta sig borta kan jag lova
Haha!
de konstiga med fy spray de är att man ska lära djuren står det men sen står det även att förvaras outkomligt för husdjur och barn .. =/ den spray jag hade så därför gjorde jag egen som även hjälpte .. de flesta katter tycker inte om citrus doften så .. *L* märkte de på mina .. men även så är de inte lika farligt som flaskan som man köper .. som kan kosta allt från 100 kronor å uppåt.
men hallå, har ni helt missat vad jag skrev i början? Det är det som står på burken ju
vad vi måste vara dumma här...*asflabbar*
HA! Ja du skrev ju ja.... förlåt!
Och jag har redan glömt att min man lovade att kolla upp vad det var för ämnen och om dom var farliga.
*ack och ve*