Kluvna toppar...
Blir så less på alla kluvna hårstrån...
Vad ska jag göra för att slippa dom?
Blir så less på alla kluvna hårstrån...
Vad ska jag göra för att slippa dom?
Hämta inspiration till en ny frisyr
www.ukhairdressers.com
det enda sätt att få bort klyvna toppar är klippning...sorgligt men sant.
Bra schampo och balsam, inpackning varje vecka, klippning var 6-8:e vecka, undvik uttorkande spray, undvik hårfönen.
Framförallt (glömde) undvik hårets värsta fiender: blekning och plattång.
Jag klipper mig en gång i månaden ungefär. Fönar ALDRIG håret, brukar inte använda spray m.m.
Har ni förslag på bra schampoo balsam då?
Dyra: Redken all soft, Tigi dumb blonde, Kerastase.
Prisvärda: L'Oréal (i den vanliga affären) smooth intense eller anti-breakage finns i schampo/balsam/inpackning.
Funkar inte det du redan gör, så har du nog väldigt skört hår.
Har du provat kosttillskott? B-vitamin, Silica.
Förresten: Redken, Tigi och Kerastase - du kanske behöver andra sorter än de jag räknade upp. De har massor av sorter som frisören kan skräddarsy för just ditt hår.
Tack så mycket för tipsen!
Hoppas det blir bra, glöm inte vitaminerna och mineralerna (Mitt Val Kvinnar eller så).
needå det ska jag inte glömma!=) Är så himla dålig på att äta vitaminer och sånt. men borde nog börja med det....
Min kompis gav mig ett tips om vad hon gör när hennes hår ser tokslitet ut (hon har blekt det ganska mycket) Hon tvinnar håret och klipper bort alla småhår som sticker ut och Voilà så ser håret genast fräschare ut.
Jag har inte testat än men jag har alltid gjort så när jag haft rastaflätor så jag antar att det fungerar lika bra när man inte har flätor.. SÅ fort jag hittat saxen ska jag testa. För snål för frisören... :D
Bjellsmamma:
Tack för tipset. Måste ta fram saxen och testa
Brukar inte heller fara till frisören. Min smabo är duktig på att klippa.